سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۹:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب

روایت دکتر خاموشی از شهید چمران/ هر اندازه با شهدا باشیم انقلاب با ما است

namha1

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از مستند داستانی «نام‌ها» خاطراتی از شهید چمران تعریف کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از مستند داستانی «نام‌ها» خاطراتی از شهید چمران تعریف کرد.
سوره سینما-  شامگاه سه شنبه ۱۳ اسفندماه و در مراسم رونمایی از مستند «نام‌ها» رییس سازمان تبلیغات اسلامی خاطراتی از دوران نوجوانی خود تعریف کرد. دکتر خاموشی گفت: ۱۶ سال بیشتر نداشتم که به عنوان یکی از نیروهای جنگ‌های نامنظم در سوسنگرد و در کنار شهید چمران مبارزه می کردم. صدای گلوله و بارش آتش سرخ جنگ آنقدر زیاد بود که به ناچار خود را در جوب انداختم و ۳۰ دقیقه زیر آتش گلوله بودم بعد از اینکه صدای توپ و تانک خوابید متوجه شدم که شهید چمران مرا صدا می کند. به سرعت خودم را به  او رساندم و  شهید چمران تا مرا دید اولین کاری که کرد با دست هایش لجن های مانده به صورتم را پاک کرد و گفت بیا از مسیرهای میانبری که بلد هستم برویم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: در طول مسیر با شهید چمران صحبت می کردیم  و وی به من گفت جنگ خیلی خوب است. می دانی چرا؟ و در ادامه پاسخ داد چون در جنگ خدا رفقای خوبی به آدم می دهد. در طول مسیر شهید مصطفی چمران از من سئوال کرد که می ترسی؟ جواب ندادم و در ادامه گفت می دانی چه کسی به دل آدم آرامش می دهد، فقط خداست که به دل آدم آرامش می دهد و وقتی خداوند در دلت باشد از آتش نمی ترسی.
حجت الاسلام خاموشی پس از بیان خاطرات خود با شهید مصطفی چمران تصریح کرد: سخن گفتن از شهیدانی چون مصطفی چمران و عباس دوران که بنای انقلاب با حضور آنها رقم خورد، سخنی عادی نیست. هر اندازه با شهدا باشیم انقلاب با ما است و هر اندازه از شهدا فاصله بگیریم از انقلاب هم فاصله می گیریم. اگر با فرهنگ اسلام آشنا باشیم این فرهنگ به ما کمک خواهد کرد که در مسیر شهدا پیش برویم و از این طریق بقای دیدگاه امام خمینی (ره) و  انقلاب اسلامی را تضمین می کنیم.
Ronamayee Namha (14)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>