سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۹:۰۱ ق.ظ چاپ مطلب

دوبله اپیزودهای بعدی «نام‌ها» سال ۹۳ شروع می‌شود/ دستمزدهای تئاتر خنده‌دار است

ashkan-sadeghi

دوبله اپیزودهای بعدی مجموعه مستند داستانی «نام‌ها» محصول حوزه هنری سال آینده شروع می‌شود.

دوبله اپیزودهای بعدی مجموعه مستند داستانی «نام‌ها» محصول حوزه هنری سال آینده شروع می‌شود.

اشکان صادقی مدیر دوبلاژ این مجموعه که توسط رضا میرکریمی ساخته می‌شود به سوره سینما گفت: ایپزودهای مربوط به شهیدان  شیرودی، باقری و باکری هم اکنون در حال تولید است و تا ۳ ماه آینده برای دوبلاژ آماده خواهد شد. اپیزودهای مربوط به شهیدان همت و خرازی هم در نوبت بعدی قرار دارند.

وی در رابطه با صداگذاری این آثار توضیح داد: طبق صحبت هایی که با رضا میرکریمی داشتیم قرار شد شخصیت‌های اصلی این انیمیشن با صدای چهره های مطرح سینما باشد و سایر نقش ها را برای رئال تر بودن کار صداپیشگان گروه ما به عهده بگیرند. مثلا برای نقش شهید چمران قرار بود ابتدا افشین هاشمی صحبت کند اما بعد با تغییر نظر میرکریمی پرویز پرستویی عهده دار این نقش شد. به این طریق صداپیشگان اصلی را میرکریمی هدایت می کرد.

این بازیگر افزود: من از سال ۸۱ در کنار تئاتر کار صداپیشگی هم انجام می دادم و با گروه گلوری همکاری داشتم اما از ۴ سال پیش به طور مستقل گروهی به نام آواژه را راه اندازی کردم و سعی‌ام بر این بود تا هم برای رادیو، هم تئاتر صداپیشه تربیت کنم.

صادقی درباره چگونگی آشنایی‌اش با میر کریمی گفت: اغلب پروژه های رسانه‌های تصویری، شبکه مستند و پویا را ما انجام می‌دهیم من از این طریق با امیر مهران که کار انیمیشن تولیدات میرکریمی را به عهده داشت آشنا و به میرکریمی معرفی شدم. همکاری صمیمانه بود و قرار است در اپیزودهای بعدی هم ادامه داشته باشد.

اشکان صادقی که بازیگر تئاتر است مدت‌هاست حضور پررنگی روی صحنه ندارد، او  در این رابطه گفت: فکر می‌کنم سالی یک کار تئاتر برای من کافی است. هیجان و عشقی که سال‌ها پیش برای نمایش داشتم و باعث می‌شد بدون در نظر گرفتن بازگشت‌های مالی تئاتر بازی کنم دیگر از ما گذشته است. من سال ۹۰ کارگردان یک نمایش بودم و ۹۱ هم با «تن تن» روی صحنه بودم و سعی کردم از این هنر دور نباشم اما دستمزدها آنقدر پایین است که به هرکس می گوییم خنده‌اش می‌گیرد. مثلا برای «تن تن» با ۴ ماه تمرین و ۲ ماه اجرا دومیلیون تومان دستمزد من بود. حسن کار دوبله در این است که راحت تر به سرانجام می‌رسد.

صادقی همچنین دررابطه با فعالیت‌های بعدی‌اش گفت: نمایشنامه «گونگولا» را که قبلا نوشتم چندبار نمایشنامه خوانی کردیم و با استقبال مردم روبرو شد و تصمیم داریم سال آینده آن را روی صحنه ببریم. احتمالا اوایل بهار هم بازبینی خواهیم داشت.

«نام‌ها» محصول حوزه هنری روایت‌هایی از زندگی سرداران بزرگ دفاع مقدس شهید چمران، شهید دوران، شهید باکری، شهید همت، شهید خرازی، شهید شیرودی و شهید باقری است. محمد پیرهادی تهیه‌کننده «نام‌ها» است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>