سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۳:۲۸ ب.ظ چاپ مطلب
وزیر ارشاد:

نسبت به حفظ حرمت مقدسات در حوزه فرهنگ حساس باشیم

2-1-201383114038

علی جنتی تاکید کرد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید نسبت به حرمت مقدسات در حوزه فرهنگ بیشتر توجه شود.

علی جنتی تاکید کرد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید نسبت به حرمت مقدسات در حوزه فرهنگ بیشتر توجه شود.

سوره سینما- ایسنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی اقداماتی که می‌خواهد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌ فرهنگ انجام دهد‌، گفت: من در همان روز، صحبت‌هایی را مطرح کردم و واکنشی نسبت به این موضوع داشتم؛ ما باید حساسیت بیشتری نسبت به هتک حرمت مقدسات در حوزه‌ فرهنگ داشته باشیم. ما تنها متولی فرهنگ در کشور نیستیم، بلکه شخصیت‌های روحانی، نهادهای علمیه، انجمن‌های مردمی و موسسه‌های فرهنگی هر کدام به سهم خود، در حوزه‌ی فرهنگ نقش دارند. بنابراین فقط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه موثر نیست.

وزیر ارشاد در بخش دیگر از سخنانش با بیان این‌که رسالت مطبوعات بسیار سنگین است، ادامه داد: موضوع اساسی ما، مبارزه با فساد در سطح اداری یا غیراداری است که مطبوعات باید به آن توجه کنند. مشکلاتی اساسی در جامعه وجود دارد که باید رسانه‌ها برای آن راه حل بدهند. البته در این قسمت، ما ضعف‌هایی داریم که باید جبران شوند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برای یکسان‌سازی امکانات مطبوعاتی که مورد نظر بخش خصوصی است چه اقداماتی را انجام می‌دهید؟ تصریح کرد: یکسان‌سازی به ایجاد توازن نیاز دارد. در عرصه رسانه‌ها اگر قرار باشد رقابتی هم صورت بگیرد، باید در شرایط عادلانه این رقابت انجام شود.

او که در حاشیه‌ اختتامیه‌ بیستمین جشنواره‌ی مطبوعات و خبرگزاری‌ها سخن می‌گفت‌، افزود: در جریان دادن یارانه به مطبوعات، این تفاوت در نظر گرفته شده است؛ نشریاتی که از حمایت‌های دولتی استفاده می‌کنند، با نشریات خصوصی در گرفتن یارانه تفاوت خواهند داشت. به این دلیل، باید بتوانیم توازن را در عرصه رسانه‌ها ایجاد کنیم.