سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۹:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

فرید با «فرج و تورج» در شبکه نمایش خانگی/ اکران در سینمای ما تابع حواشی است

mehrdad-farid

مهرداد فرید با تولید یک سریال ۱۲ قسمتی «فرج و تورج» در سال جدید به شبکه نمایش خانگی می‌رود.

مهرداد فرید با تولید یک سریال ۱۲ قسمتی «فرج و تورج» در سال جدید به شبکه نمایش خانگی می‌رود.

فرید به سایت سوره سینما گفت: پس از دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی «کوروش زنده است» از مدیران سینمایی دولت یازدهم، به دنبال سرمایه گذار و تامین بودجه بودیم که هنوز هم کامل نشده و با نقص مواجهیم و در انتظار تامین کسری بودجه تولید هستیم. مدتی است روی طرح یک سریال ۱۲ قسمتی برای تولید و پخش در شبکه نمایش خانگی کار می‌کنم که «فرج و تورج» نام دارد و  با نگاهی به مسائل روز جامعه و با فضایی رئال و آمیخته به زبان طنز که در آثار پیشین خود هم تجربه کرده‌ام، تولید خواهد شد.

کارگردان «بی‌تابی بیتا» با اشاره به اینکه مدیران جدید سینمایی با صلاحیت و دارای برنامه برای رشد و گسترش سینما هستند، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که گریبان سینمای ما را گرفته است نیروهایی هستند که خارج از سازمان و اهالی سینما، جریان را تحت فشار قرار می‌دهند و اگر آنها دست از این تحمیل‌ها بردارند ، مدیران فعلی در پایان کار خود کارنامه موفقی خواهند داشت.

فرید با اشاره به آثاری که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفته، درباره وضعیت اکران سال ۹۳ گفت: نسبت به سال گذشته تغییری از لحاظ جذابیت و میزان استقبال نخواهیم داشت و به جز معدودی از آثار، بقیه با مشکل مواجه هستند و قادر نیستند چراغ سینما را روشن نگه دارند، البته از لحاظ حضور سینماگران، بار فرهنگی و هنری فیلم‌های قابل قبولی در جشنواره داشتیم، ولی از لحاظ اینکه این آثار مخاطب را به سینماها بیاورند، به نظر این اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه به طور کلی ضعف سینمای ایران در بحث مدیریت اکران است، تصریح کرد: در کشورهای صاحب صنعت سینما تکلیف اکران یک اثر و توزیع و پخش آن در رسانه‌های خصوصی و تلویزیون از زمان پیش‌تولید و تولید مشخص می‌شود، اما در کشور ما مشکلات پیش از دریافت پروانه ساخت شروع می‌شود. در اکران سال آینده رفتار مخاطبان قابل پیش بینی نیست. باید گفت که در سال‌های اخیر اکران ما خارج از مباحث اصلی تابع حاشیه‌ها بوده و در اصل برخی از فیلمسازان با راه اندازی موج و اقدام‌های ژورنالیستی از فضاهای رسانه‌ای و مجازی برای اکران موفق استفاده کرده‌اند.  این جریان ایرادی ندارد و در حال حاضر تبدیل به یک قاعده شده، اما فیلمسازهایی که ساکت هستند مهجور واقع می‌شوند. در مجموع این جریان به نوعی یک بیماری محسوب می‌شود که ناشی از بی‌برنامگی در عرصه اکران است.

مهرداد فرید فیلم‌های سینمایی «آرامش در میان مردگان»، «همخانه»، «از ما بهترون» و «بی‌تابی بیتا» را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>