سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

«چ» به چرخه اکران نوروزی پیوست/ ۲۰ سینمای تهران میزبان فیلم حاتمی‌کیا

che

«چ» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا از امروز سه‌شنبه ۲۰ اسفندماه روی پرده سینماها می‌رود.

«چ» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا از امروز سه‌شنبه ۲۰ اسفندماه روی پرده سینماها می‌رود.

علی سرتیپی مدیر عامل موسسه پخش فیلمیران به سوره سینما گفت: فیلم «چ» از امروز۲۰ اسفندماه با حداقل ۲۰ سالن سینمایی در تهران به نمایش در می‌آید و برخی شهرستان ها هم اکران آن را از همین تاریخ آغاز می‌کنند. تعداد سالن های شهرستان به مرور با پایین آمدن فیلم های قبلی از روی پرده بیشتر نیز خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا «چ» نسبت به دیگر آثار نوروزی دیرتر به نمایش در آمده توضیح داد: تنها «معراجی‌ها» بود که از مدت ها قبل تعیین شده بود از ابتدای اسفند به نمایش در بیاید. در مورد بقیه فیلم ها برنامه طور دیگری بود. از آغاز بنا  بر این بود که «چ» را در ۲۱ اسفند روی پرده ببریم و این تصمیم چیزی بود که گویا قرار بود بقیه فیلم‌ها هم به آن پایبند باشند، اما بنا به دلایلی تصمیم گرفتند از نیمه اسفند فیلم هایشان را اکران کنند که البته این اکران به مرور کامل شد و از ابتدا با نقص هایی همراه بود.

Che poster

سرتیپی ادامه داد: ما این عجله و نقص را برای «چ» نمی‌خواستیم و تصمیم گرفتیم در یک شرایط ایده آل که تبلیغات از نصب بیلبوردها گرفته تا  تیزر و آنونس انجام شده باشد فیلم را به نمایش در بیاوریم. فروش خوبی را برای فیلم پیش بینی می‌کنم و می دانم فیلم بزرگی از کارگردانی مطرح به نمایش در آمده که هر چقدر هم با تأخیر نسبت به دیگر فیلم‌ها به نمایش در آمده باشد، جای خودش را در اکران نوروزی باز می‌کند.

«چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا سه روز از زندگی شهید چمران را در تابستان ۵۸ روایت می‌کند. فریبرز عرب نیا، بابک حمیدیان، مریلا زارعی، امیررضا دلاوری و … در این فیلم بازی کردند. ابراهیم حاتمی‌کیا پیشتر فیلم‌های «گزارش یک جشن»، «به رنگ ارغوان»، «دعوت»، «برج مینو» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>