سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب

اکران «خط ویژه» در تهران و ۱۲ شهرستان/ شاید «اشباح» به اکران دوم بهار برسد

khatevizhe

فیلم سینمایی «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی در تهران و ۱۲ شهرستان روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی در تهران و ۱۲ شهرستان روی پرده می‌رود.

احمد مختاری از دفتر پخش هدایت فیلم به سوره سینما گفت: «خط ویژه» با در اختیار داشتن ۱۲ سینما با اینکه روزهای اول فروش را سپری می‌کند، خوب پیش رفته، فکر می‌کنم ویژگی های منحصر به فرد فیلم مخاطبانش را به سینما بیاورد. اگرچه ما در تلاشیم سهمیه‌مان را تا ۲۰ سالن افزایش دهیم. این فیلم که با قرارداد ۴ هفته ای به سرگروهی سینما آفریقا روی پرده رفته در کنار فیلم‌های «معراجی‌ها» و «طبقه حساس» قرار گرفته از رقابت چیزی کم دارد و در زمانی کوتاه می‌تواند از سایرین پیش بیفتد. اگرچه باید در نظر داشت «معراجی‌ها» نمایش خود را خیلی زودتر از ما آغاز کرد و بیش از ۳۰ سالن سینما را در تهران به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ضمن اینکه با توجه به شرایط فعلی سینما قراردادهای طولانی بسته نمی شود و این برای فیلمی که از اسفندماه اکران خود را آغاز می کند یک مزیت محسوب می شود. حتی گفته شده علاوه بر سهمیه بیشتر سالن، مدت زمان اکران از آغاز تا نوروز جزو قرارداد «معراجی‌ها» محسوب نمی شود. با این تفاسیر فروش فیلم قطعا عرصه رقابت را برای سایر فیلم ها تنگ خواهد کرد. «طبقه حساس» فیلم قابل ستایشی است و اکران آن در این نوبت قطعا بازار داغ تری از گیشه را فراهم می کند.

poster-khatevizhe

وی ادامه داد: ما جز تهران اکران «خط ویژه» در ۱۰ شهرستان دیگر هم مد نظر داریم. تا الان نمایش در شهر های مشهد ، اصفهان و گوهر دشت آغاز شده و تا اواخر هفته آینده این فیلم روی پرده سینماهای اهواز، گرگان،اردبیل، یزد، بابل، سمنان، گرمسار،شیراز و کرمان خواهد رفت. از آنجا که شرایط اکران در شهرستان ها تابع قرارداد نیست و حتما نباید ظرف ۳ یا ۴هفته جایگزین فیلم دیگری شود فکر می کنم فروش قابل قبولی در این شهر ها داشته باشد. بعد از اکران نوروز در حال رایزنی برای نمایش فیلم‌های «اشباح» داریوش مهرجویی و «آتش بازی» بهمن گودرزی هستیم.

«خط ویژه» با بازی مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی‌مرام، محسن کیایی، پریناز ایزدیار ، میترا حجار و سام قریبیان توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای میلاد کیمرام از سی و دومین جشنواره فیلم فجر دریافت کند. تازه‌ترین ساخته مصطفی کیایی در جشنواره فیلم فجر مورد توجه منتقدان، اصحاب رسانه و مخاطبان قرار گرفت و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به طور مشترک با «شیار ۱۴۳» دریافت کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>