سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۷:۰۱ ق.ظ چاپ مطلب

بی‌قانونی دستمزد بازیگران، معضل تازه سینما/ ستاره‌ها در «این سیب هم برای تو»

siroos-alvand

سیروس الوند در فیلم سینمایی «این سیب هم برای تو» با ستاره‌های سینما همکاری می‌کند.

سیروس الوند در فیلم سینمایی «این سیب هم برای تو» با ستاره‌های سینما همکاری می‌کند.

محمد نشاط تهیه‌کننده این فیلم در رابطه با جدیدترین فعالیت خود به سوره سینما گفت: روز گذشته در جلسه چند ساعته ای که با سیروس الوند داشتم چارچوب کلیه برنامه های این پروژه را آماده کردیم و از نیمه دوم عید سراغ انتخاب عوامل و بازیگران خواهیم رفت. رسالت فیلمساز قطعا به تصویر کشیدن معضلات اجتماعی است و باید فیلمی بسازد که مخاطب آن را در زندگی روزمره خود لمس کرده باشد. همانطور که در «پرتقال خونی» هم سعی داشتیم این اصل را در نظر بگیریم. قصد داریم در این فیلم از ستاره‌های مطرح سینما استفاده کنیم اما در این باره باید با توجه به شرایطی که سال‌های اخیر بر جو سینما حاکم شده گزینه های زیادی را در نظر بگیریم که مهمترین آن هزینه های تولید و دستمزد عوامل به خصوص بازیگران است.

نشاط اشاره کرد: این مساله همیشه جزو دغدغه های یک تهیه کننده بود اما با الان تفاوت هایی داشت. در گذشته اگر بازیگری مبلغی پیشنهاد می کرد بین تهیه کننده ها اتحادی وجود داشت و هماهنگی نظرشان به بازیگر اجازه نمی داد هر مبلغی که دوست دارد پیشنهاد بدهد اما الان اینگونه نیست. در حال حاضر بازیگر قیمتی مطرح می‌کند که من به عنوان تهیه کننده از عهده اش بر نمی آیم و چون هستند کسانی که این مبلغ را بپذیرند به ناچار از فیلم من کنار گذاشته می‌شود. هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد و با تجه به وضع نابسامان اقتصادی که سینمای ما با آن درگیر است هیچ چاره‌ای نمی تواند برایش اندیشید.

وی گفت: با این اوضاع در حال حاضر ۶۰ فیلم آماده اکران داریم در حالی که هنوز ۱۲۰ فیلم اکران نشده از قبل باقی مانده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>