سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ فروردین ۱۳۹۳ در ۳:۳۳ ب.ظ چاپ مطلب

پیام نوروزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی/ بارقه امید در دل هنرمندان جوانه زد

vazir-ershad

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو پیامی صادر کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو پیامی صادر کرد. 

سوره سینما- متن پیام وزیر ارشاد به شرح ذیل است: سلام بر بهاران. بهار، فصل شکوفایی، فصل خیزش و رویش دوباره، فصل تحول و تدبر، و فصل سبز پرکشیدن با بال‌های عشق و امید است که نوروز، این یادگار دیرینه نیاکان فرهنگ‌پرورمان در طلیعه آن می‌درخشد. وقتی بهار می‌آید پیک نغمه‌خوانی‌اش در همه سراها شنیده می‌شود. مهرها می‌شکفد و کین‌ها از یاد می‌رود. تقارن نوروز با آغاز فصل تحول در طبیعت، شکوه و بزرگی آن را دوصد چندان کرده است. در فصل بهار، در تحولی شگرف و استثنایی، سراسر گستره وسیع سرزمین ایران، زیبا و با صفاست. ایران، جهانی است در یک مرز؛ سرزمینی چهار فصل که اقلیم‌های گونه گون را در پهنای خاک پاک خویش جای داده است و خرمی و خجستگی را یکجا به مردمانش هدیه می‌کند و این موهبتی است از آن ایرانیان تا خداوند را از بابت این همه لطف و عنایت سپاس گویند.

امسال نیز چون هر سال طبیعت متحول و حال‌ها دگرگون می‌شود، نوروز از راه می‌رسد و عشق و امید دوباره متولد می‌شود اما سوگی دیرینه در دل‌ها می‌نشیند. امسال بهار را با عطر گل‌های یاس، با رایحه زهرای اطهر آغاز می‌کنیم و نوروزمان را با آموزه‌های فاطمی گرامی می‌داریم. امسال هنگام دعا بر سفره هفت سین با یاد آن بانوی آسمانی می‌خوانیم « یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه». امسال با سر دادن زمزمه «یا مقلب القلوب و الابصار» قلب‌هایمان آکنده از نور امید می‌شود و وقتی می‌خوانیم « یامدبر اللیل و النهار» از آنکه با تدبیر راهمان را انتخاب کرده‌ایم خشنودیم و با ذکر « یا محول الحول و الاحوال» از اینکه حالمان رو‌به بهبود است شادمانیم و وقتی می‌خوانیم «حول حالنا الی احسن الحال» از اینکه دعاهایمان بر سفره هفت‌سین سال‌های گذشته مستجاب شد شکر گزاریم.»

امسال از اینکه فرهنگ و هنر و صاحبان اصلی آن یعنی پدیدآورندگان و هنرمندان در افق تازه‌ای تنفس می‌کنند بسیار شادمانیم. فرهنگ و هنر در سالی که گذشت با فراز و فرود‌های بسیار همراه بود اما مهم‌تر از همه بارقه امیدی است که در دل پدیدآورندگان این مرز و بوم نقش بست و احساس آرامش و امنیت را به میان اهالی فرهنگ و هنر بازگرداند. پروردگار را از بابت استجابت دعاهایمان شاکریم.

بهار این تحفه و تحول الهی و نوروز، این یادگار دیرینه نیاکان فرهنگ‌پرورمان را به همه مردم ایران، تبریک می‌گویم. باشد که همواره در پناه عنایات فاطمی پیروز و موفق باشید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>