سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ فروردین ۱۳۹۳ در ۱:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب

یک جایزه اروپایی برای «شکرستان»

shekarestan

مجموعه انیمیشن «شکرستان» محصول حوزه هنری در دومین جشنواره سیلک رود ایرلند عنوان اول را کسب کرد.

مجموعه انیمیشن «شکرستان» محصول حوزه هنری در دومین جشنواره سیلک رود ایرلند عنوان اول را کسب کرد.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری، مجموعه انیمیشن «شکرستان» با توجه به کیفیت بالای اثر و همچنین استقبال بی نظیر مخاطبان حاضر در جشنواره، توانست در بخش انیمیشن بین الملل دومین جشنواره سیلک رود مقام اول را کسب کند و عنوان بهترین انیمیشن را از آن خود کند. این جشنواره میزبان فیلم‌هایی از کشورهایی است که زمانی جزو مسیر بازرگانی جاده ابریشم بوده‌اند و بر سینمای آسیا، عرب، فارس و آسیای میانه تمرکز دارد، از جمله کشورهای شرکت کننده در این جشنواره می توان به لبنان، فلسطین، قزاقستان، چین، ژاپن، پاکستان، مراکش، ترکیه، آلبانی و… اشاره کرد.

در جشنواره سیلک رود که از ۱۹ تا ۲۵ مارس در شهر دوبلین ایرلند برگزار شد، در مجموع۱۷۰ فیلم در بخش های مختلف جشنواره به نمایش در آمد. همچنین محمود کلاری ریاست هیات داوران این جشنواره را بر عهده داشت. فیلم کوتاه «مادرانه» ساخته نوید نیکخواه آزاد، «دزدی» ساخته محمد فراهانی، مستند «راز ماندگار» ساخته خشایار محمودآبادی و انیمیشن «شکرستان» ساخته بابک نظری و سعید ضامنی به نمایندگی از ایران در این جشنواره حضور داشتند.

مجموعه انیمیشن شکرستان به تهیه کنندگی مسعود صفوی با مشارکت مرکز انیمیشن حوزه هنری، شبکه دو سیما و موسسه صبا تولید شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>