سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

دفاع حاتمی‌کیا از ده نمکی/ به خاطر عقبه سیاسی ده نمکی را تحقیر نکنیم

hatamikia-dehnamaki

ابراهیم حاتمی‌کیا در برنامه «راز» از مسعود ده نمکی دفاع کرد.

ابراهیم حاتمی‌کیا در برنامه «راز» از مسعود ده نمکی دفاع کرد.

سوره سینما- چهارشنبه شب ۲۰ فروردین ماه ابراهیم حاتمی کیا فیلمساز سرشناس در برنامه «راز» حاضر شد و به سوالات نادر طالب زاده مجری این برنامه پاسخ داد. حاتمی کیا که به بهانه اکران فیلم «چ» و حاشیه های به وجود آمده برایش به «راز» آمده بود در بخشی از حرفهایش درباره سینمای جشنواره ای سخن گفت.

وی با انتقاد از این نوع فیلمسازی گفت: گروهی از فیلمسازان با هزینه هایی اندک آثاری می سازند که در جشنواره‌های خارجی طرفدار دارند. این فیلمسازان با نگاه به این جشنواره ها فیلم می سازند. تعدادی از آنها با کمک این جشنواره به کشورهای مختلف سفر می‌کنند. اما بعضی از این فیلمسازان عاقبت به خیر نشدند و از این جا مانده و از آن جا رانده شده اند.

حاتمی کیا با اشاره به فروش فیلم های مسعود ده نمکی گفت: متاسفانه تحلیل در سینمای ایران وجود ندارد. کسی نیست بیاید بگوید چرا فیلم های ده نمکی فروش می کند. مدام متلک و کنایه نثار او می‌شود. درباره فیلم اول گفتند بازیگران، بعد گفتند تبلیغات تلویزیونی و … بهتر است به جای تحقیر ده نمکی و توجه به عقبه سیاسی او، فیلمهایش را بررسی کنیم، ببینیم چرا فیلم های او این قدر محبوب است.

وی ادامه داد: این تحلیل ها راه را برای من فیلمساز هم هموار می کند، من هم یاد می‌گیرم چرا مردم فیلم او را می‌بینند؟ گاهی فکر می کنم این قدر ده نمکی غریب است که خدا به او کمک می‌کند و فیلم هایش با وجود همه تهمت ها فروش می‌کند.

نکته جالب درباره برنامه «راز» آرامش حاتمی کیا برخلاف ماههای اخیر بود، کارگردان «چ» کوشید این بار حساسیت ها و حرف هایش را با زبانی منطقی و آرام مطرح کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>