سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب

تلاش برای اکران «ماهی و گربه» در پاییز/ «اشکان و انگشتر متبرک» به گروه هنر و تجربه می‌رود

ashkan-gorbe

دو فیلم سینمایی «ماهی و گربه» و «اشکان و انگشتر متبرک» به کارگردانی شهرام مکری امسال روی پرده می‌روند.

دو فیلم سینمایی «ماهی و گربه» و «اشکان و انگشتر متبرک» به کارگردانی شهرام مکری امسال روی پرده می‌روند.

شهرام مکری درباره اکران آخرین اثر بلند سینمایی خود به سوره سینما گفت: برای اکران فیلم سینمایی «ماهی و گربه» در داخل ایران وارد یک قرارداد شدیم و امیدواریم که با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم در فصل پاییز این فیلم را در سینماها به نمایش درآوریم. از آنجایی که امسال با شرایط سینمایی کشور اکران فشرده و  شلوغی را شاهد هستیم و از طرفی با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و همچنین رویداد جام جهانی برنامه های خاصی وجود دارد و با آمدن فیلم هایی مانند «شهرموش ها ۲» و دیگر آثاری که در رقابت اکران قرار می گیرند ، ما با فصل پر ترافیکی مواجه هستیم ،اما با تمام این تفاسیر فکر می‌کنم که پاییز بتوانیم «ماهی و گربه» را در برنامه اکران قرار دهیم.

وی درباره پیش بینی اکران و استقبال آخرین اثر سینمایی خود که از شرایط خاص ساختاری برخوردار است ادامه داد: منظور و هدف من از موفقیت فیلم «ماهی و گربه» در گیشه بی شک یک توفیق میلیاردی با تماشاچی انبوه نیست، بلکه فکر می‌کنم مخاطبان خاص فیلم به تماشای این اثر بنشینند و باید تبلیغات ما به سمتی پیش برود که این دسته از مخاطبان بتوانند راحت فیلم را پیدا بکنند و در مجموع به اکران «ماهی و گربه خوش بین هستم.

مکری درباره تکلیف اکران فیلم سینمایی « اشکان و انگشتر متبرک» که در سال ۱۳۸۶ تولید شده است گفت: ما متقاضی این هستیم که فیلم سینمایی «اشکان و انگشتر متبرک» را در گروه جدیدی که به نام «هنر و تجربه» آغاز به کار کرده، اکران کنیم و قرار است در همین راستا درخواستی را مبنی بر همین جریان ارائه کنیم و از آنجا که این فیلم پروانه ساخت و نمایش دارد ، بعید می‌دانم مشکلی برای اکران عمومی آن پیش بیاید.

این کارگردان در پایان و در پاسخ به حضور «ماهی و گربه» در دیگر فستیوال‌های معتبر یادآوری کرد: فیلم «ماهی و گربه» در هفتادمین فستیوال فیلم ونیز حضور داشت ، بنابراین نمی تواند در جشنواره فیلم کن امسال حضور داشته باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>