سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ فروردین ۱۳۹۳ در ۱:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب
جهان‌بیگلری:

چشم‌انداز کلی سازمان سینمایی سوره بالا بردن ذائقه عمومی است

Biglari-2

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره گفت: چشم‌انداز کلی سازمان سینمایی سوره توجه به خواست جامعه و بالا بردن ذائقه عمومی است.

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره گفت: چشم‌انداز کلی سازمان سینمایی سوره توجه به خواست جامعه و بالا بردن ذائقه عمومی است.

سوره سینما- فارس نوشت: سهیل جهان‌بیگلری در خصوص عمل به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت جریان مومن و انقلابی در سینما در سال اقتصاد و فرهنگ گفت: با گذشت بیش از ۳۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی آنچه ضروری به نظر می‌رسد حفظ روحیه، فضا و عواطفی است که آن سال‌ها در جامعه وجود داشت و بر جو عمومی کشور حاکم بود. در این فضا ترویج مفاهیم و ارزش‌های انقلاب از جمله مدیریت جهادی، عزم ملی و خودباوری معنی پیدا می‌کند.

وی افزود: در بخش سینما به عنوان زیرمجموعه‌ای از عمارت بزرگ فرهنگ، تلاشمان بر این است که هنر انقلاب اسلامی را زنده نگه داریم و به بارور شدن شاخه های پربار این درخت همت گماریم. زمان آن فرا رسیده تا از طریق ابزار هنر و به ویژه سینما فرهنگ انقلاب را نهادینه و تقویت کرده و جریان پویای جامعه را در مسیر پیشرفت و استقلال همراهی کنیم. حوزه هنری به عنوان نهادی که ماموریت اصلی آن تولید و نشر هنر اسلامی است، در این مسیر وظیفه ای خطیر دارد.

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره تصریح کرد: انسان انقلاب اسلامی تعریفی است که می‌توان از نسلی داشت که در پرتو همین روحیه و فرهنگ رشد کردند. پایبندی به راستگویی، امانت داری، خلوص نیت، تلاش بدون چشم‌داشت، عنایت به ایثار، شهادت و ارزش‌هایی از این دست را می‌توان در این نسل دید. جامعه امروز بسیار به این روحیه محتاج است. هنر انقلاب اسلامی می‌تواند به ترویج این فرهنگ کمک کرده و آن را حفظ و منتشر کند.

جهان‌بیگلری ادامه داد: شخصیت‌های بزرگوار بسیاری در تاریخ انقلاب اسلامی ظهور کرده و منشا خدمات و خیر بسیار برای ایران اسلامی بوده‌اند که نمی توان حضورشان را نادیده گرفت و نشانشان را از پیشانی این تاریخ پاک کرد. با نگاه دوباره به آن ارزش‌ها و بازتعریف آنها به جامعه و به ویژه جوان‌ها از فراموش شدن آنها جلوگیری خواهیم کرد. به نظر می رسد در بخش فرهنگ تذکر و دغدغه رهبر انقلاب شامل این نکات است، امیدوارم دولت و نهادهای مختلف کمک کنند تا فرمایشات رهبری در حد شعار باقی نماند. ما هم در حوزه هنری به اندازه بضاعت خود در این مسیر گام برمی داریم.

وی در خصوص برنامه‌های پیش روی حوزه هنری در بخش سینما اظهار داشت:سال ۹۳ طبق فرمایش مقام معظم رهبری توجه به دو بخش فرهنگ و اقتصاد از اولویت‌های برنامه ریزی استراتژیک برای نهادهای مختلف از جمله ارگان‌هایی است که با هر دوی این مقوله ها پیوندی ناگسستنی دارند. ارتباط دو سویه فرهنگ و اقتصاد این ضرورت را بیش از گذشته یادآوری می‌کند که تقویت زیرساخت‌های هر یک از این دو شاخه به نفع دیگری است.

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره تاکید کرد: در حوزه هنری در بخش تولید توجهمان مانند یکی دو سال اخیر برمحورهایی است که نیاز جامعه و در سطح کلان نیاز فرهنگی نظام اسلامی است. موضوع تحکیم خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، توجه به فرهنگ فرزندآوری و نقش مهم زن در خانواده در کنار پرداختن به موضوعاتی فراملی و جهانی از اولویت‌های حوزه هنری است.

جهان بیگلری ادامه داد: رویکرد مدیریت به شیوه جهادی و توجه به ترویج این روحیه که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بوده و یک نسل بر اساس آن در دوران دفاع مقدس و پس از آن سال‌های سازندگی حضوری پویا داشتند را می توان در تولید آثاری دید که بیش از آنکه جنبه مادی برای تولید کنندگانشان داشته باشند، وجه معنوی و فرهنگی دارند.

وی افزود: پاسداشت خون شهدای گرانقدر، تکریم خانواده معظم شهدا و توجه به تبعات منفی گسترش اسلام آمریکایی و اسلام ارتجاعی (جریان‌های سلفی- تکفیری) در بعضی کشورهای منطقه از جمله مضامینی است که در این سال‌ها در حوزه هنری به آنها پرداخته شده است. این آثار قابلیت جذب مخاطب را دارند. تحقق شعار مدیریت جهادی و رشد فرهنگ بدون حضور پویای مردم و همکاری گسترده آنان ممکن نیست، همان طور که پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را نمی‌توان بدون حضور پررنگ مردم به خاطر آورد.

مدیرعامل سازمان سینمایی سوره در خاتمه اظهار داشت: چشم انداز کلی سازمان سینمایی سوره در انتخاب سوژه، نگارش فیلمنامه و تولید توجه به خواست جامعه و البته بالا بردن ذائقه عمومی است. سینما به عنوان صنعتی که ارتباط تنگاتنگ با اقبال عمومی دارد، می تواند میزان مشارکت مردم در امور اجتماعی را بالا برده، حساسیت آنها نسبت به امور داخلی و خارجی، امنیت ملی و مسائلی از این دست را افزایش دهد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>