سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب

بازیگر «آزادی مشروط» برای یک فیلم جدید به خارج از کشور می‌رود

aghakhani

علیرضا آقاخانی از تصمیم خود برای بازی در یک فیلم جدید که قرار است در خارج از کشور فیلمبرداری شود خبر داد .

علیرضا آقاخانی از تصمیم خود برای بازی در یک فیلم جدید که قرار است در خارج از کشور فیلمبرداری شود خبر داد .

آقاخانی درباره این روزهای خود به سوره سینما گفت: در سال ۹۳ چند فیلمنامه دریافت کرده ام که یکی از آنها به دلم نشسته و می پذیرم. این فیلم قرار است در خارج از کشور فیلمبرداری شود و احتمالا به زودی سفری طولانی خواهم داشت. اخیرا نیز بازی در اولین فیلم حسین مهکام را با نام «آزادی مشروط» به پایان رسانده ام. فیلمی که توسط یک نویسنده، نوشته و کارگردانی شد و یکی از ویژگی های بارزش این است که همه بازیگران به یک نسبت مساوی در آن دیده می شوند.اسم نقشی که بازی اش می کنم مجید است. او یک وکیل است و درگیر ماجرایی می شود که برای یک خانواده ایجاد شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نقش اول بودن برای او اهمیت دارد، اضافه کرد : باید اول در نظر گرفت که نقش اول بودن به چه معناست؟ آیا صرفا به بازیگری که بیشتر از سایرین جلوی دوربین باشد می گوییم ایفا کننده یک نقش اول؟ فبلم «پله آخر» را در نظر بگیرید. در نگاه اول اینطور به نظر می آید که علی مصفا نقش اول فیلم است، اما همان سال من جایزه بهترین بازیگری را گرفتم و داوران صاحب نظر معتقد بودند که آن نقش،  اصلی تر است. بنابراین به نظرم اساسا این دسته بندی ها درست نیست.

آقاخانی درباره فاصله نسبتا زیادی که بین فیلم های وی وجود دارد، گفت: نمی دانم چرا، اما نوعی سختگیری از ابتدا با من بود و بارها نیز به من گفته اند که باید این حساسیت را کم کنم. به طور کلی وقتی فیلمنامه ای به دستم برسد که تمام قصه را کامل و خوب تعریف کرده باشد و به رغم وجود یک داستان تکراری، نگاهی نو را ارائه کرده باشد همکاری با پروژه را می پذیرم. در مورد «آزادی مشروط» هم باید تأکید کنم از اینکه مورد پسند حسین مهکام واقع شدم خیلی خوشحالم. گروه بسیار خوب و بی حاشیه ای داشتیم و روزهای لذت بخشی را برای این فیلم پشت سر گذاشتم.

این بازیگر درباره پیشینه خود توضیح داد: من مترجمی زبان روسی و انگلیسی خوانده ام و یک لیسانس فنی هم دارم. اگر می بینید هیچ کدام از این رشته ها به بازیگری مربوط نیست به این خاطر است که من کاملا اتفاقی وارد سینما شدم. یک روز بهنام بهزادی مرا در خیابان دید و از من پرسید دوست داری فیلم بازی کنی؟ این اتفاق دو سال قبل از شروع «تنها دو بار زندگی می کنیم» رخ داد و گویا در نظر بهزادی بسیار برای نقشی که در ذهن داشت، مناسب بودم.

آقاخانی درباره اینکه چطور با نقش خود در اولین تجربه سینمایی اش ارتباط برقرار کرده، گفت: تا قبل از اینکه از بهزادی پیشنهاد بگیرم به بازیگری فکر نکرده بودم، البته فیلم زیاد تماشا می کردم. نقشم در فیلم او بسیار از خودم دور بود و برای نزدیک شدن به آن به تمرین و تحلیل نیاز داشتم؛ چیزی که بدون کمک خدا و بهنام بهزادی و تلاش خودم ممکن نبود. بعد از آن تجربه با توجه به اینکه فیلم بسیار مورد توجه منتقدان واقع شد، پیشنهادات زیاد دیگری دریافت کردم و متأسفانه همه آنها شبیه به هم بود و من نمی خواستم با تکرار یک شخصیت، خود را تبدیل به یک تیپ در سینما کنم.

علیرضا آقاخانی با «تنها دو بار زندگی می کنیم» به سینما معرفی شد و پس از آن در فیلم های «پله آخر» و «آزادی مشروط» بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>