سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب

انتقاد یک بازیگر از عوامل «معمای شاه»/ دستمزدم را پرداخت نکردند و نقشم را به دیگری دادند

mina-noroozi

مینا نوروزی از پرداخت نشدن دستمزد بازی در مجموعه «معمای شاه» گلایه کرد.

مینا نوروزی از پرداخت نشدن دستمزد بازی در مجموعه «معمای شاه» گلایه کرد.

نوروزی به سوره سینما گفت: سالی که گذشت برای من خاطرات خوبی در بر نداشت. شش ماه تمام برای ایفای نقش فریده دیبا در سریال «معمای شاه» تلاش کردم، اما نه تنها دستمزدم پرداخت نشد، بلکه به علت اعتراض من نسبت به این اتفاق، نقشم را به بازیگر دیگری دارند و این خانم در مصاحبه‌ای اینطور اعلام کرد که بازیگر قبلی از عهده ایفای نقش بر نیامد و عوض شد. در حالی که من شش ماه زحمت کشیدم و از آنجا که مانند برخی از بازیگران نه رستوران دارم و نه بوتیک، برای گذران زندگی به دستمزدم نیاز داشتم و جالب است بدانید مجبور شدم خودروی شخصی‌ام را همان روزها بفروشم.

وی افزود: زمستان سال ۹۱ برای سر زدن به مادرم در شمال کشور یودم، با من تماس گرفتند و گفتند زودتر به تهران برگرد، می‌خواهیم این نقش را در این سریال تاریخی بازی کنی. حال بگذریم که ما ۵ صبح بر سر صحنه حاضر می‌شدیم و به حالت تعلیق می‌ماندیم تا زمانی که نوبت ضبط سکانس فرا برسد. این موضوع از تبعات کار در مکان‌های تاریخی مثل کاخ‌ها است و ایرادی هم نمی‌توان به آن گرفت، اما وقتی این برخوردها با تو صورت می‌گیرد دیگر نمی‌توانی تحمل کنی. نه پولم را گرفته‌ام و نه موقع پخش سریال ، بازی من را نشان می‌دهند. نتیجه آنکه دیگر قبل از گرفتن دستمزد کامل جلوی دوربین نمی‌روم.

نوروزی درباره دیگر کارهای خود توضیح داد: یک سریال پخش نشده دارم به نام «آیینه درون» به کارگردانی هادی رمضانپور که در شیراز تصویربرداری شد، اما آنقدر خلاقیت به خرج داده نشد که این شهر توریستی کشورمان را معرفی کنیم. یعنی اغلب صحنه‌ها داخلی و آپارتمانی است. به خاطر شیرازی بودن حامی مالی، سریال را در این شهر کار کردیم اما جا داشت استفاده مفید از این اتفاق صورت بگیرد که میسر نشد. در این سریال با ساعد هدایتی، علی صادقی، امیرغفارمنش، محمدرضا رهبری و مریم خدا رحمی همبازی شدم.

این بازیگر همچنین در انتقاد به رویکرد فیلمسازی و تهیه‌کنندگی در تلویزیون تأکید کرد:  چیزی که به عنوان موضوع با اهمیت در نزد صاحبان یک اثر، چه تلویزیونی باشد و چه سینمایی وجود دارد این است که فلان مقدار بودجه داریم و چه کنیم که بخش مصرفی کمتر از بخش باقی مانده باشد و خلاصه سودمان را قبل از تولید به دست بیاوریم. وقتی چنین روندی بر کار حاکم باشد، طبیعی است کلیت اثر از خلاقیت به دور می‌ماند تا این حد که مثلا لوکیشن ما یک شهر زیبا مثل شیراز است، اما چنین چیزی برای مخاطب نمود خارجی پیدا نمی‌کند.

مجموعه «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی درباره محمدرضا پهلوی و بخشی از دوران سلطنت او ساخته می‌شود. مینا نوروزی در فیلم‌های سینمایی «اشیا از آنچه می‌بینید به شما نزدیک ترند»، «۵۷۸ روز انتظار»، «باد در علفزار می‌پیچد» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>