سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ دی ۱۳۹۱ در ۸:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب
انتقاد از شرایط اکران/

غفارزاده: «گیرنده» در فصل فیلم‌سوزی اکران شد

غفارزاده: «گیرنده» در فصل فیلم‌سوزی اکران شد

کارگردان فیلم سینمایی «گیرنده» تأکید کرد در شرایطی که متغیرهای فروش فیلم دائما در حال تغییرند پیش‌بینی فروش فیلم کار بسیار سختی است.

کارگردان فیلم سینمایی «گیرنده» تأکید کرد در شرایطی که متغیرهای فروش فیلم دائما در حال تغییرند پیش‌بینی فروش فیلم کار بسیار سختی است.

مهرداد غفارزاده کارگردان فیلم سینمایی «گیرنده» درباره آغاز اکران فیلمش در سینماها به سوره سینما گفت: ما دو فرصت اکران برای «گیرنده» را از دست دادیم و «گیرنده» زمانی اکران شده که با توجه به پیچیدگی‌ها و اختلافات مدیریتی و صنفی که بر سینما حاکم است فصل فیلم‌سوزی است. معلوم نیست که در آینده چه شرایطی پیش بیاید بنابراین ترجیح دادم در همین ایام فیلم را اکران کنیم.

این کارگردان ادامه داد: در این فصل نه تنها فیلم من بلکه فیلم‌های دیگر همکارانم نیز شرایط خوبی ندارد. در این میان برخی فیلم‌ها به خاطر حاشیه‌ها فروختند. در فصلی به سر می‌بریم که توجه اهالی سینما بیشتر معطوف به جشنواره فیلم فجر است و کمتر به فیلم‌های روی پرده توجه می‌شود.

غفارزاده گفت: فکر می‌کنم فیلمنامه «گیرنده» کشش لازم را برای جذب مخاطب دارد اما پیش‌بینی فروش «گیرنده» کار بسیار سختی است. متغییرهای زیادی از قبیل شرایط مدیریتی، اقتصاد، چینش اکران و سلایق مردم در فروش فیلم دخیل هستند. جامعه‌شناسی این مردم روز به روز تغییر می‌کند و مثلا فیلمی که دارای فاکتورهای فروش است ممکن است در یک برهه زمانی خاص نفروشد و یا بالعکس.

این کارگردان درباره تبلیغات فیلم افزود: طرح‌های زیادی برای تبلیغات فیلم داشتیم اما به دلیل نامشخص بودن زمان دقیق اکران و مسائل دیگر برخی از این طرح‌ها عملی نشد. مثلا می‌خواستیم ویترینی از وسایل مورد استفاده در فیلم را برای فروش راه بیندازیم. قرار بود فیلمنامه «گیرنده» همزمان با اکران فیلم منتشر شود که متأسفانه میسر نشد. در حال حاضر تبلیغات شهری، رادیو، تلویزیون و راه‌اندازی سایت از کارهایی است که انجام داده‌ایم.

در «گیرنده» سعید راد، پردیس افکاری، محمدرضا شریفی‌نیا و… ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم درباره تلاش مردم یک شهر کوچک برای رساندن نامه‌هایی به دست رئیس جمهوری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>