سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۲ ب.ظ چاپ مطلب

شماره تازه ماهنامه سینمایی ۲۴ منتشر شد

majaleh-24

شماره ماهنامه سینمایی ۲۴ همراه با گفتگوی مفصل پرویز پرستویی منتشر شد.

شماره ماهنامه سینمایی ۲۴ همراه با گفتگوی مفصل پرویز پرستویی منتشر شد.

سوره سینما- دهمین شماره‌ی مجله‌ی ۲۴ که شماره‌ی پیاپی ۳۶ محسوب می‌شود با گفت‌وگویی با پرویز پرستویی درباره‌ی کم‌کاری و دوری‌اش از سینما منتشر شد. تصویر
روی جلد مجله به مناسبت همین گفتگو به عکسی متفاوت از پرویز پرستویی اختصاص یافته است.

پرونده‌ای برای فیلم‌های بخش مسابقه‌ی سینمای ایران از دیگر مطالب شماره‌ی جدید ۲۴ است که در آن آثار راه‌یافته به این بخش از جشنواره معرفی شده‌ است. در پرونده‌ موضوع ماه این شماره از مجله هم با تیتر «آیا سینما مرده است؟»، ایده‌ مرگ سینما در سال‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفته است.

در این پرونده می‌توانید خواننده‌ی یادداشت‌هایی به قلم دیوید تامسون، دیوید دنبی، دیوید بوردول، رضا کیانیان، بهروز تورانی، محمدحسن شهسواری، سروش صحت، حمید ابک، بهروز غریب‌پور و… باشید.

در بخش سینمای دنیای شماره‌ی بهمن ۲۴ علاوه بر معرفی فیلم‌های جدید سینماهای دنیا، به مناسبت نمایش شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد پرونده‌ای برای سه‌گانه‌ی بتمن کریستوفر نولان منتشر شده و در آن رابطه‌ی این فیلم‌ها با کامیک‌ بوک‌های بتمن بررسی شده است.

طه رسولی، سروش روحبخش و آرش خوش‌خو در یادداشت‌های خود ویژگی‌ها و خصوصیات اقتباس نولان از این کتاب‌های محبوب را شرح داده‌اند. گزارشی از تجربه‌ی تماشای نسخه‌ سه‌بعدی فیلم‌ ام را به نشانه مرگ بگیر (آلفرد هیچکاک) در سالن جشنواره‌  تورنتو از دیگر مطالب بخش سینمای دنیای این شماره از مجله است.

جدید‌ترین قسمت کارگاه آموزش نقد‌نویسی در بخش کارگاه منتشر شده است.
صفحه‌ گفتگو با منتقد هم به مصاحبه با مجید بسطامی اختصاص دارد.در صفحات نوستالژی شماره‌ی جدید ۲۴ هم فیلم صحرای سرخ (میکل‌آنجلو آنتونیونی) با یادداشت‌هایی از احسان خوش‌بخت و مجید اسلامی بازنگری شده است.

24