سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۹ ق.ظ چاپ مطلب

تعیین زمان اکران فیلم حق تهیه‌کننده و پخش‌کننده است/ پاسخ به گلایه منوچهر هادی

zendegi-jaye-digarist2

سید امیر سیدزاده با دفاع از زمان اکران «زندگی جای دیگری است» فروش آن را رضایت بخش ارزیابی کرد.

سید امیر سیدزاده با دفاع از زمان اکران «زندگی جای دیگری است» فروش آن را رضایت بخش ارزیابی کرد.

سیدزاده درباره گلایه هایی که اخیرا منوچهر هادی کارگردان فیلم «زندگی جای دیگری است» در مورد نوبت نمایش فیلم خود مطرح کرده به سوره سینما گفت: ابتدا باید یادآور شوم تولید فیلم «زندگی جای دیگری است» تمام شده و همه عوامل از جمله کارگردان دستمزد خود را دریافت کرده‌اند و اینکه چه زمانی برای اکران فیلم مناسب است، موضوعی است که تعیین آن در صلاحیت تهیه‌کننده و پخش کننده است و نه کارگردان. دیگر آن که تا زمان برگزاری مسابقات جام جهانی حدود شش، هفت هفته فرصت داریم و کف زمان فروش فیلم در شورای صنفی نیز ۴ تا ۱۰ هفته است و با این حساب زمانی که جام جهانی شروع می‌شود ما هفت هفته از اکران را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: اگر اکران فیلم با ماه مبارک رمضان مقارن شود با توجه به معنوی بودن مضمون، لطمه ای به نمایش آن وارد نمی‌شود. زمانی که جام جهانی شروع می‌شود تنها دو مسابقه تیم ایران با نوبت اکران فیلم ما همزمان می شود و به طور کلی بقیه مسابقات از ساعت ۱۲ نیمه شب به بعد است که ربطی به ساعات کار سالن ها ندارد. اگر ما می‌خواستیم فیلم را در عید فطر اکران کنیم، رقیب بزرگی مثل «شهر موشها» داشتیم که فکر می‌کنم اساسا هیچ فیلمی توان همپا شدن با آن را ندارد، چون فارغ از کیفیت ها برای مردم نوستالوژی دارد و آنان را به سمت خود می آورد.

سیدزاده تأکید کرد: من با آقای حبیب اسماعیلی پخش کننده فیلم صحبت کردم و به این نتیجه رسیدیم که اتفاقا زمان حاضر بهترین زمان برای اکران فیلم است، چون تنها گزینه ای است که به ترکیب قدیمی اضافه شده است. توجه داشته باشیم که آثار پرفروش «طبقه حساس» و «معراجی ها» پیک فروش خود را طی کرده اند و گیشه آنها رو به افت است. بنابراین مخاطب انتظار دارد یک فیلم جدید ببیند. ای کاش آقای هادی به جای پرداختن به این گونه حاشیه‌ها همه این مختصات ریز اکران را در نظر بگیرد و بعد در مورد خوب یا بد بودن زمان اکران صحبت کند. ما در تهران تا فردا چهارم اردیبهشت ماه ۲۰ سالن سینمایی خواهیم داشت و در تلاشیم کپی‌ها را به ۳۰ شهر مرکز استان نیز بفرستیم و در کنار این ها، ۳۰ شهر کوچک اما دارای سینمای دیجیتال نیز وجود دارند که قرار است «زندگی جای دیگری است» را نمایش بدهند. بنابراین جای نگرانی نیست و فیلم خوب می‌فروشد.

فیلم «زندگی جای دیگری است» به تهیه‌کنندگی سید امیر سید زاده و کارگردانی منوچهر هادی، با بازی حامد بهداد، نیکی کریمی، پارسا پیروزفر و یکتا ناصر درباره یک احیاگر در بیمارستان است که می‌فهمد چیزی به پایان عمرش نمانده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>