سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۹:۲۴ ق.ظ چاپ مطلب

مجموعه‌سازان به دنبال چهره‌ها هستند/ تبلیغات حرف اول را در تلویزیون می‌زند

zahra-saeedi

یک بازیگر از بها دادن کارگردانان به چهره‌ها در تولید آثار تلویزیونی انتقاد کرد.

یک بازیگر از بها دادن کارگردانان به چهره‌ها در تولید آثار تلویزیونی انتقاد کرد.

زهرا سعیدی به سوره سینما گفت: آخرین تجربه من در سینما به سال ۹۰ و فیلم مرحوم ایرج قادری با نام «شبکه» برمی‌گردد. در تلویزیون اما کمی اوضاعم بهتر است، چند ماه قبل سریالی با بازی من پخش شد. مجموعه «دربند اروند» به کارگردانی سیامک صرافت محرم سال گذشته از تلویزیون پخش شد و من در آن یک نقش محوری داشتم. این تجربه از معدود پروژه هایی بود که به بازیگری در سن و سال من بها داده بود. وقتی چنین پیشنهادهایی کمتر دریافت می‌کنم، بدیهی است که حضورم کمرنگ می‌شود و البته که این دور بودن خودخواسته نیست.

وی افزود: تلویزیون زمانی خودش چهره ساز بود، اما از زمانی که بودجه اش را از جای دیگری می‌آورد، مجبور است از چهره‌ها استفاده کند. به این ترتیب بازیگران هم نسل من در حاشیه می‌مانند. تبلیغات در تلویزیون امروز حرف اول را می زند و اساسا کسی می تواند سریال بسازد که بتواند اسپانسر بیاورد. همین موضوع است که سازوکارهای تولیدی تلویزیون را عوض می‌کند و به تبع آن سیاست استفاده از بازیگران هم تغییر می کند. وقتی سازمان خودش برای تولیداتش هزینه می‌کرد، مدیریت تولیداتش را خودش بر عهده داشت و حالا این مدیریت به شکلی نامحسوس به دست کسانی افتاده که هیچ آشنایی خاصی با هنر و هنرمند ندارد.

زهرا سعیدی با انتقاد از حضور چهره‌های نا آشنا در سریال‌های تلویزیونی ادامه داد: در کنار حضور ستاره های جوان در تلویزیون، اخیرا سریال های جدید با حضور چهره های جدید ساخته می شوند. علاوه بر نا آشنا بودن این چهره‌ها برای مردم، بازی خوبی هم از آنها نمی‌بینیم و این دیگر به هیچ وجه توجیه نمی‌شود. شاید افرادی سفارش شده هستند و اوضاع بسیار به هم ریخته است. در این شرایط وقتی پیشنهادی به دستم می‌رسد، باز هم دست و دلم می لرزد و کم کاری باعث نمی‌شود هر پروژه ای را قبول کنم.

زهرا سعیدی در مجموعه «روزهای زندگی» و فیلم‌های سینمایی «شبکه»، «ملک سلیمان» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>