سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ فروردین ۱۳۹۰ در ۲:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب
خبرهای جدید و تازه از پخش قسمت 26 سریال مختارنامه

اشقیاء تسیلم زیرکی مختار می شوند

اشقیاء تسیلم زیرکی مختار می شوند

سوره سینما : جمعه این هفته ۲۶ فروردین ماه اولین قسمت سریال مختارنامه در سال ۱۳۹۰ به نمایش درمی آید.

سوره سینما : جمعه این هفته ۲۶ فروردین ماه اولین قسمت سریال مختارنامه در سال ۱۳۹۰ به نمایش درمی آید.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی این سریال تلویزیونی، هفته گذشته قرار بود اولین قسمت این سریال در سال جدید به نمایش دربیاید و حتی خبر آن نیز اعلام شد اما مخاطبان این سریال طی تماس های متعدد با سازمان صدا و سیما و دست اندرکاران سریال تقاضا کردند تا با توجه به وقفه حدودا ۲۰ روزه پیش آمده بین پخش قسمت های مختلف این سریال تلویزیونی و کمرنگ شدن برخی وقایع و رویدادهای این سریال جزئی نگر، خلاصه ای از قسمت های پخش شده گذشته نمایش داده شود و پس از آن قسمت جدید به روی آنتن برود که این درخواست با تلاش شبانه روزی همکاران گروه فنی و نیز کارگردان سریال محقق و نسخه ای  ۶۰ دقیقه ای از قسمت ۲۱ تا ۲۵ این سریال که شامل آغاز و پیروزی قیام مختار می شد نمایش داده شد.

روز جمعه مخاطبان این سریال تلویزیونی با پخش قسمت ۲۶ مختارنامه ضمن مشاهده چگونگی تکمیل محاصره کاخ دارالعماره کوفه توسط یاران شمر و پناه بردن یاران مختار به داخل کاخ، شاهد اختلاف های پیش آمده میان اشقیاء و جدا شدن «شبث» از شمر خواهند بود. همچنین در این قسمت مختار با حیله و تدبیری جنگی، شمر و یارانش را از مخفیگاه هایشان در کوفه بیرون کشیده و موفق می شود با همراهی ابراهیم ابن اشتر، ضربه ای جدی به مخالفان باقیمانده خود در کوفه بزند. گفت و گوی حماسی مختار با شمر، بلاتکلیفی رفاعه بن شداد در جبهه شمر، جنگ و گریز سپاه مختار و ابراهیم با اشقیاء در کوفه و…. برخی از رویدادهای این قسمت از سریال مختارنامه است.

بر اساس این خبر، در قسمت جدید مختارنامه مخاطبان شاهد یک جنگ و گریز جانانه میان یاران مختار و سپاه شمر خواهند بود. این صحنه ها در ادامه صحنه های سخت و پُر کار سریال مختارنامه با زحمت و سختی فراوان مقابل دوربین رفته و مخاطبان این سریال تلویزیونی را با بخشی از توان سازندگان این سریال در روایت حماسی این قیام آشنا خواهد کرد. فصلی از قسمت ۲۶ این سریال نیز به نماز باشکوه مختار و یارانش اختصاص دارد که در این بخش گوشه هایی از شخصیت روحانی و معنوی مختار به تصویر کشیده می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>