سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

«دریا و ماهی پرنده» با انیمیشن تمام می‌شود/ یک فیلم برای مخاطب نوجوان

mehrdad-ghaffarzadeh

مهرداد غفارزاده از پایان بندی انیمیشن فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» خبر داد.

مهرداد غفارزاده از پایان بندی انیمیشن فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» خبر داد.

غفارزاده به سوره سینما گفت: این روزها امیر مهران دارد روی بخش انیمیشنی فیلم «دریا و ماهی پرنده» کار می‌کند، چون می خواهیم این فیلم ژانر کودک و نوجوان را با انیمیشن به پایان برسانیم. مراحل مونتاژ فیلم تمام شده، صداگذاری را پشت سر گذاشته و الان در مرحله ساخت موسیقی و میکس نهایی قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که برای اکران فیلم خود عجله دارد یا اینکه می خواهد اولین نمایش  آن در جشنواره اتفاق بیفتد، گفت: ترجیح من این است که فیلم در جشنواره امسال به نمایش در بیاید؛ به ویژه با تصمیمی که برای پایان بندی کار گرفته ام، در تلاشیم یک فیلم سینمایی متفاوت تحویل بدهیم و امیدواریم این خلاقیت ها به چشم بیاید.

غفارزاده درباره حال و هوای جدیدترین ساخته خود گفت: داستان «دریا و ماهی پرنده» درباره یک نوجوان ناشنواست که در کانون اصلاح و تربیت است. او می خواهد با نقاشی‌هایش از خودش دفاع کند و حالا که قادر به پاسخگویی نیست، از کاغذ و رنگ به عنوان زبان خود استفاده کند. یک سری داستان های فرعی هم داریم که در خلال قصه اصلی روایت می شود.«دریا و ماهی پرنده» با فیلم قبلی من تفاوت های زیادی دارد و دایره مخاطبانش شاید اولین آنها باشد. من همیشه دغدغه نوجوان و کودک را داشته ام و این موضوع را می توان از رمان ها و داستان های زیادی که برایشان نوشته ام فهمید. به همین دلیل بود که موفق شدم قصه شسته رفته ای را بنویسم و نظر امیر پورکیان را برای تهیه کنندگی و سرمایه گذاری جلب کنم.

وی درباره دعوت از نیوشا ضیغمی  برای این فیلم کودک و نوجوان گفت: می توانم ادعا کنم نیوشا ضیقمی بازی متفاوتی از خود به نمایش گذاشته و من نیز او را تنها به خاطر فروش بیشتر فیلم دعوت نکردم. تلاش کردم در راستای پیشبرد قصه از بازیگری استفاده  کنم که هم مخاطب او را دوست داشته باشد و هم فضا را برای ارائه خلاقیت کارگردانی خودم و بازیگری ایشان باز کنم.

مهرداد غفارزاده همچنین درباره پروژه متوقف شده «من زنده ام» توضیح داد: این فیلمنامه پروانه ساخت گرفته بود و تنها به خاطر مشکل سرمایه بود که نتوانستیم کار را شروع کنیم. این اواخر در حال انجام مذاکراتی با بنیاد سینمایی فارابی هستیم و امیدوارم طی یکی دو ماه آینده و بعد از فارغ شدن از امور مربوط به «دریا و ماهی پرنده» با تمرکز روی «من زنده ام» این پروژه را پی بگیرم.

مهرداد غفارزاده پیش از این فیلم سینمایی «گیرنده» را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>