سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۹:۵۲ ق.ظ چاپ مطلب

«آرمان‌شهر» با فیلمنامه امیر آقایی در راه جشنواره فیلم فجر/ قصه یک زن افغانی

amir-aghayee

فیلم سینمایی «آرمان‌شهر» برای حضور در سی و سومین جشنواره فجر آماده نمایش خواهد شد.

فیلم سینمایی «آرمان‌شهر» برای حضور در سی و سومین جشنواره فجر آماده نمایش خواهد شد.

محسن علی اکبری تهیه‌کننده این پروژه به سوره سینما گفت: فیلم سینمایی «آرمان شهر» به تهیه کنندگی من و کارگردانی حسن ناظر محصول مشترک ایران، افغانستان، تاجیکستان، هند و انگلیس است و از همه این کشورها نیز بازیگرانی جلوی دوربین رفته اند. تمام فیلمبرداری در هند و انگلیس انجام شده و ما آخرین سکانس ها را چند هفته قبل در هند گرفتیم. فعلا برای اکران عمومی فیلم عجله ندارم و مشتاقیم آن را در جشنواره فجر به نمایش در بیاوریم.

وی افزود: فیلمنامه «آرمان شهر» را امیر آقایی نوشته و خود وی آن را به حسن ناظر داده بود. گویا در جریان سفری که آقایی به انگلیس داشته، با ناظر دیدار می‌کند و طرح را با هم در میان می گذارند. من تصمیم گرفتم پروژه را تهیه کنم، چون همیشه به کار کردن با جوانان علاقمند بوده‌ام و آقای ناظر نیز تحصیلات خود را در زمینه سینما در انگلیس پشت سر گذاشته است. فیلم‌های قبلی او را هم دیدم و پسندیدم.

«آرمان شهر» ، درباره یک زن افغانی است که همسرش ۸ سال پیش بر اثر جنگ قطع نخاع شده، ولی قصد دارد دوباره امید را به خانه اش بازگرداند و به زندگی‌اش تداوم ببخشد و تنها راه این موضوع وجود یک بچه است. این زن تصمیم می‌گیرد با لقاح مصنوعی باردار شود و به همین دلیل برای انجام این کار به هند می‌رود و… شخصیت اصلی فیلم در این سه اپیزود با آدم های مختلفی روبرو می شود که سرنوشتش را رقم می‌زند. همایون ارشادی تنها بازیگر ایرانی این فیلم است.

حسن ناظر مدتی پیش «صبح خاکستر» را روی پرده داشت و دومین ساخته‌اش با نام «ما همه گناهکاریم» در انتظار دریافت پروانه نمایش است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>