سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب

کارگردان «۵ ستاره» از زندگی خواهرش فیلمنامه می‌نویسد/ امیدواری افشارزاده برای اکران درست فیلمش

afsharzadeh1

مهشید افشارزاده از نگارش فیلمنامه‌ای درباره زندگی شخصی و اجتماعی خواهر خود خبر داد.

مهشید افشارزاده از نگارش فیلمنامه‌ای درباره زندگی شخصی و اجتماعی خواهر خود خبر داد.

افشارزاده به سوره سینما گفت: این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه ای با نام «فرصتی برای زندگی» هستم که ایده اولیه نوشتن آن خواهر کوچکترم بود. ایشان یک زن هنرمند و فارغ التحصیل رشته گرافیک و یک نقاش زبردست است، اما اطرافیانش او را درک نمی‌کنند و با نادیده انگاشتن خلاقیت ها و هنرش قصد دارند از او یک زن صرفا خانه دار بسازند و انگار نه انگار که خواهرم توانمندی های دیگری نیز دارد. وقتی پای درد و دل ایشان نشستم با خودم فکر کردم چرا به دنبال سوژه بگردم؟ این زن به عنوان یکی از زنان هنرمند این کشور که در حال گذار از جامعه سنتی به جامعه مدرن است، مشکلاتی دارد که می‌تواند مشکل دیگران هم باشد و مناسب دیدم که به سهم خودم به این بحران بپردازم.

وی افزود: من با هزینه شخصی خودم فیلم قبلی‌ام را ساختم و برای شروع کردن کار بعدی باید منتظر فروش «۵ ستاره» باشم. امروز جلسه شورای صنفی نمایش برگزار می‌شود و گویا قرار است از چهارشنبه همین هفته فیلم «۵ ستاره» در گروه سینمایی آفریقا اکران شود. این گروه تا الان «خط ویژه» را اکران می‌کرد و گویا صاحبان این اثر سینمایی با توجه به اینکه کف فروش فیلمشان هنوز نیفتاده از پایان اکران آن ناراضی هستند و ما هم قطعا نمی خواهیم همکارانمان را دل آزرده کنیم. ضمن اینکه با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، فکر نمی‌کنم زمان مناسبی برای اکران فیلم ما باشد. ما هنوز حتی یک آنونس هم پخش نکرده ایم و اصلا تبلیغات درستی صورت نگرفته است. ساخت تیزر و آنونس «۵ ستاره» را آرش انیسی انجام داده و امیدوارم زحمات همه ما با یک اکران نامناسب هدر نرود.

5-setareh1

فیلم «هتل ۵ ستاره» به تهیه کنندگی امیر سمواتی و کارگردانی مهشید افشارزاده داستان دختری را روایت می‌کند که قرار است به دانشگاه برود و برای تأمین هزینه های خود با ماجراهایی رو به رو می‌شود. شهاب حسینی، امید روحانی، همایون ارشادی، شیرین بینا، سحر قریشی، لیلا بلوکات و … بازیگران این فیلم هستند که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.