سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۸:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

در تلویزیون ارزش‌های اخلاقی کمرنگ شده/ گلایه ستاره اسکندری از رفتارهای غیرحرفه‌ای

setareh-eskandari

ستاره اسکندری رفتارهای غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای در تلویزیون را باعث دور شدن خود از این رسانه دانست.

ستاره اسکندری رفتارهای غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای در تلویزیون را باعث دور شدن خود از این رسانه دانست.

اسکندری به سوره سینما گفت: آخرین تجربه من در تلویزیون به سریال «همه بچه های من» بر می گردد. در خبرها این طور انعکاس دادند که ستاره اسکندری به خاطر مشکلات مالی از پروژه جدا شد، در حالی که تنها این مورد نبود. من از جا به جایی ارزش ها حرف زده بودم و نسبت به یک سری بی تعهدی ها گلایه داشتم. این ضعفی که از آن صحبت می کنم تنها به این سریال بر نمی‌گردد و من دارم از موج منفی جدیدی صحبت می کنم که در میان تهیه کنندگان تلویزیون به راه افتاده است. طبق همین جریان یک بازیگر هر چه بی تعهدتر باشد، اتفاقا موفق تر است، بیشتر کار می کند و بیشتر دیده می شود.

وی افزود: دلخوری من از شیوه های مدیریتی در تلویزیون است و اینکه مسوولان چشم خود را به روی بی اخلاقی ها می بندند. وقتی می بینم برای تهیه کننده ای مهم نیست که کدام بازیگرش پایبند اخلاقیات و ارزش‌های انسانی است و کدام بازیگر همه چیز را زیرپا می‌گذارد، رمقی برای ادامه همکاری در من باقی نمی‌ماند. در این تلویزیون هر کسی به خودش جرات می‌دهد بدون هیچ سازوکار مشخصی به پروژه ای وارد شود و صاحبان کار هم این ورود را می پذیرند. با مشاهده چنین شرایطی احساس کردم بهتر است فعلا از این عرصه فاصله بگیرم. من همیشه تلاش داشته ام با تعهد و اخلاق گرایی کار کنم و از جایی به بعد دیدم این روش و اخلاق که به خاطر ویژگی‌های خلقی ام در من است، باعث ایجاد برداشت‌های غلط و تصورهای نادرست شده، پس بهتر دیدم دور باقی بمانم.

این بازیگر تئاتر و سینما توضیح داد: ارتقاء سطح فرهنگ مردم وظیفه ماست و تا وقتی خودمان در پشت صحنه کارهایمان به اصول زندگی فرهنگی پایبند نیستیم، چطور انتظار داریم خروجی خوبی نصیب مان شود؟ مقصود من از بی معرفتی ها در ارزش گذاری ها، هم به نگاه سازندگان به مخاطبان بر می گردد و هم به نگاه آنان به بازیگران و سایر عوامل. خدا را شکر می کنم که در طول این سال ها فعالیت در زمینه بازیگری، آنان که باید مرا بشناسند، به شناخت کافی از بنده دست پیدا کرده‌اند و می‌دانند اهل حاشیه نیستم و اگر لب به شکایت گشوده ام، حتما نقطه ضعفی دیده ام که اگر جلوی آن را نگیریم تبدیل به حفره می‌شود.

ستاره اسکندری همچنین درباره فعالیت‌های بازیگری خود در ماههای اخیر گفت: بعد از فیلم سینمایی «ناخواسته» به کارگردانی برزو نیک نژاد و «فردا» تجربه مشترک مهدی پاکدل و سجاد افشاریان کار سینمایی یا تصویری دیگری قبول نکردم. از بهمن ماه مشغول تمرین تئاتر «هم هوایی» هستیم که این روزها در تالار حافظ روی صحنه است. تجربه‌های سینمایی ام در سال ۹۲ را خیلی دوست دارم، چون فیلمنامه‌هایی داشتند که حرفی برای گفتن داشتند. نیک‌نژاد کسی بود که سال ها او را در سمت دستیاری کارگردان دیده بودیم و با حساسیت‌هایش آشنایی داشتیم و می‌دانستم بازی در اولین فیلمش تجربه خوبی می‌شود. «فردا» هم به خاطر دستمایه قرار دادن حکایت‌های مولانا پیشنهادی نبود که بتوانم رد کنم.

ستاره اسکندری در فیلم‌های سینمایی «شبانه روز»، «فردا»، «آقا یوسف»، «قبرستان غیرانتفاعی» و … بازی داشته است. این بازیگر به تازگی در نمایش پرمخاطب «هم هوایی» به کارگردانی افسانه ماهیان روی صحنه رفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>