سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب

پروژه‌هایی که بی پولی متوقفشان کرد/ مدیری بازهم مقابل دوربین نرفت

modiri

این روزها تعدادی از پروژه‌های سینمایی تعطیل و متوقف شده و وضعیت نامعلوم دارند.

این روزها تعدادی از پروژه‌های سینمایی تعطیل و متوقف شده و وضعیت نامعلوم دارند.

سوره سینما: فیلم سینمایی «مدعی» به تهیه کنندگی مسعود اطیابی اولین فیلمی بود که فیلمبرداری آن از اواخر سال گذشته آغاز شد اما در سال جدید در حالی که تنها ۳۰ درصد از فیلمبرداری باقی مانده بود دست از کار کشید. این تهیه کننده قبل از آغاز سال جدید اعلام کرده بود بخشی از بازیگران جلوی دوربین رفته اند و بخش دیگر بعد از مراحل انتخاب و تست گریم شان آغاز می شود اما به خاطر مشکلات مالی این مساله محقق نشد و «مدعی» همچنان معلق مانده است. آغاز پروژه سینمایی جدید اطیابی با نام «رویای مارسل» نشان می دهد سازندگان فیلم فعلا تلاشی برای ادامه کار نخواهند داشت.

قصه این فیلم سینمایی درباره انسان و رویارویی‌اش با اعمال و وجدان است. فضای جدی بر کلیت کار حاکم است ولی موقعیتی طنزگونه دارد. «مدعی» به کارگردانی حسین تبریزی با بازی پژمان بازغی و نگار فروزنده بیش از ۶۰ درصد فیلمبرداری را پشت سر گذاشته بود.

فیلم سینمایی بعدی که به همین مشکل گرفتار شد «مسیر معکوس» بود که سال گذشته پروانه ساختش را دریافت کرد اما در حالی که سرمایه گذار هم برای ساخت این پروژه پیدا شده بود همان ابتدای کار متوقف شد. منابع مالی این پروژه سینمایی قرار بود از طریق موسسه رسانه های تصویری تامین شود اما مبلغی که این موسسه به کارگردان آن پرداخت کرد به حدی ناچیز بود که ابوالفضل جلیلی فعلا از تولید دست کشید. این کارگردان پیش از این امر به فکر در اختیار گرفتن یک تهیه کننده خارجی بود و امکان دارد از طریق فیلمسازان ژاپنی،هلندی یا فرانسوی «مسیر معکوس» را به تولید برساند.

اخیرا فیلم سینمایی «میلاد» به دلیل مشکل بودجه متوقف شد. این فیلم قرار بود به تهیه محمد کمالی پور با کارگردانی بهمن گودرزی ساخته شود اما تهیه کننده انصراف داد و شنیده ها حاکی از این است که با پیگیری تامین بودجه و سرمایه گذار کارگردان این پروژه سینمایی به نویسندگی زامیاد صدوندیان هم تغییر خواهد کرد. شنیده ها حاکی از این است که این فیلم سینمایی از آن دسته پروژه هایی بود که مهران مدیری را بار دیگر خبرساز می‌کرد، اما حضور مدیری در این فیلم منتفی شد.

این فیلمنامه درامی اجتماعی دارد که در یک فضای شهری روایت می‌شود و اغلب موقعیت‌های فیلم جدی است. با فراهم شدن شرایط مالی و اتمام بازنویسی فیلمنامه اواخر امسال تولید را شروع خواهیم کرد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>