سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

نشست نخستین جشن رسانه‌ها در حوزه سینما برگزار شد/ تقدیر از ۵ سینماگر

Farabi-Logo

نشست اولین جشن رسانه ها در حوزه سینما صبح امروز شنبه در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

نشست اولین جشن رسانه ها در حوزه سینما صبح امروز شنبه در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

سوره سینما: حمیدرضا دیبایی دبیر اولین جشن رسانه ها در حوزه سینما طی برگزاری یک نشست به سوالات خبرنگاران درباره این رویداد پاسخ داد. دیبایی گفت: پیرو صحبت های آقای جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی مبنی بر لزوم گسترده شده ارتباط بین سینماگران و رسانه‌ای‌ها، بر آن شدیم تا یک جشن سالانه را به منظور تقویت ارتباط همه افرادی که دغدغه های سینمایی دارند، چه در حوزه های خبری و چه در حوزه های تولیدی سینما، برپا کنیم. ابتدا فکر نمی کردیم تعداد سینماگرانی که دارای پیشینه رسانه ای باشند زیاد باشد، اما پس از بررسی متوجه شدیم چنین کسانی تا چه حد در این سینما فراوانند و به عددی بالای ۱۰۰ نفر رسیدیم.

وی افزود: بناست در این جشن از سینماگران دارای سابقه فعالیت در حوزه های خبری همچون ابراهیم حاتمی کیا، رسول صدرعاملی، ابوالحسن داوودی، علی معلم و فریدون جیرانی تقدیر شود. همچنین در حوزه نقد نیز چهره هایی همچون جواد طوسی، طهماسب صلح جو، مسعود فراستی و محمدتقی فهیم، مورد تقدیر واقع می شوند. امسال به عنوان اولین سال برگزاری این جشن، به سراغ پیشکسوتان رفته ایم و بناست در سال های بعدی نسل های جوان تر را برای تقدیر و بزرگداشت مورد توجه قرار دهیم.

دیبایی همچنین از وجود یک بخش ویِژه در جشن خبر داد و گفت: شهید آوینی به عنوان یک هنرمند متعهد و کسی که به مخاطب خبری و سینمایی اش نشانی های صحیح می داد، رسول ملاقلی پور به عنوان کسی که بسیار فعالیت رسانه ای داشته و حسن باقری به عنوان کسی که ابتدا به عنوان خبرنگار وارد جنگ شد، چهره هایی هستند که برای آنان نیز یادبود برگزار می شود.

محمدحسین لطیفی،سیدمهدی شجاعی،طهماسب صلح جو، شهرام جعفری نژاد و اکبر نبوی ۵ داوری هستند که با پایان مرحله انتخاب آثار از امروز داوری نهایی نخستین جشن رسانه ها در حوزه سینما را آغاز خواهند کرد. اولین جشن  رسانه ها در حوزه سینما به دبیری حمیدرضا دیبایی، بیست و ششم اردیبهشت ماه در تالار شمس برگزار می‌شود و طی آن در شش بخش مختلف خبر، گزارش، عکس، نقد، گفت و گو و یادداشت سینمایی سه نفر به عنوان برنده معرفی و از تندیس و لوح زرین و جوایز نقدی بهره مند خواهند شد. محمد پرویزی کارگردانی این جشن را بر عهده دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>