سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

حوزه هنری با کدام فیلم‌ها در بازار کن ۶۷ حضور دارد؟

naghibi-soureh

سه فیلم تولید شده در سال ۹۲ از حوزه هنری امسال در بازار کن نمایش داده می‌شوند.

سه فیلم تولید شده در سال ۹۲ از حوزه هنری امسال در بازار کن نمایش داده می‌شوند.

سوره سینما- فارس نوشت: مریم نقیبی مدیر امور بین‌الملل سازمان سینمایی سوره که این روزها در بازار کن حضور دارد از نمایش سه فیلم تازه حوزه هنری که در سی و دومین جشنواره فجر روی پرده رفتند، در این بازار خبر داد.

مریم نقیبی درباره فیلم‌های حوزه هنری که در بازار کن عرضه شده گفت: سازمان توسعه سینمایی سوره با نمایش سه فیلم بلند در بازار فیلم کن ۲۰۱۴ حضور خواهد داشت. فیلم‌های سینمایی «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی و «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی سه فیلم سینمایی هستند که از میان  مجموعه فیلم‌های سینمایی در ۱۶ ، ۱۷ و۲۰ می در سالن‌های Palais B و  Palais D به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی درباره تبلیغات برای نمایش این آثار گفت: قبل از تاریخ نمایش بروشورهایی که برای این نمایش‌ها آماده شده میان مدیران جشنواره‌های مطرح و خریداران فیلم حاضر در این بازار توزیع می‌شود و از تعدادی از مهمانان که در غرفه حوزه هنری حضور یافته برای این نمایش ها دعوت می‌شود. علاوه بر این سه فیلم، فیلم «مروا» به کارگردانی کریم فائقیان و به همراه ۵۵ اثر دیگر در این بازار عرضه می‌شود.

naghibi soureh
مریم نقیبی درباره حضور در بازارهای بین المللی و عرضه محصولات سینمای ایران در این محافل گفت: بخشی از توجهی که به سینمای ایران و محصولات آن می‌شود به دلیل ارتباط هایی است که در سایه این بازارها به وجود می‌آید. همان طور که کسب جایزه از جشنواره های معتبر داخلی و خارجی مهم است، حضور در بازارهای بین‌المللی و تعامل با سینماگران مسلمان، اروپایی و مدیران فستیوال‌ها توانایی‌های سینماگران ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

وی ادامه داد: تولیدات حوزه هنری در بخش‌های مختلف قابلیت عرضه در جشنواره‌های مختلف را دارند، هر کدام از این آثار برای مخاطبانی ویژه جذابیت دارند. همان طور که «یه حبه قند» در فستیوال‌های مختلف روی پرده رفت و موفق به کسب جوایز مختلف شد و «حوض نقاشی» جایزه معتبر آسیا پاسیفیک را به دست آورد، پس تولیدات حوزه هنری که معیارهای ویژه دارد در صورت دیده شدن می‌تواند مخاطب غیرایرانی را تحت تاثیر قرار دهد.

نقیبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فیلم «میهمان داریم» جایزه بهترین فیلم آسیایی سی و دومین جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد. «حق سکوت» که اولین فیلم بلند هادی نائیجی است در جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلمنامه بخش نگاه نو را دریافت کرده و نقدها و نظرهایی که بر تولیدات حوزه هنری داشته‌ایم مثبت بوده، امیدواریم امسال و در بازار کن هم امکان عرضه مناسب این آثار را به دست بیاوریم.

وی در خاتمه بیان داشت: سینمای ایران سینمایی شریف، پاک و اخلاق‌مدار است. بسیاری از مضامین انسانی و الهی که در فیلم‌ها عرضه می‌شود برای مخاطب غربی تازگی و طراوت دارد. شاید بتوان گفت سینماگران ایرانی نیازمند رجعت به مضامین و سوژه هایی هستند که بومی و اصیل است، در عین حال تکراری و تقلیدی نیست. بازگشت به ریشه‌های اصیل فرهنگ اسلامی و ایرانی در سینما، به تولید آثاری منحصر به فرد و با شناسنامه می‌انجامد. در گذشته نه چندان دور، سینمای ایران گل سرسبد جشنواره‌های مختلف بود، بازگشت به این دوران طلایی دشوار نیست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>