سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب

خوش و بش دوستانه تبریزی و حاتمی‌کیا/ حضور پررنگ فردوسی در یک جشن سینمایی

ayubi2

دیدار صمیمانه ابراهیم حاتمی‌کیا و کمال تبریزی در حاشیه جشن رسانه‌های سینمایی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مراسم دیشب بود.

دیدار صمیمانه ابراهیم حاتمی‌کیا و کمال تبریزی در حاشیه جشن رسانه‌های سینمایی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مراسم دیشب بود.

سوره سینما- همه جشن‌ها و رویدادهای سینمایی حاشیه‌هایی دارند که گاه جذاب تر از متن هستند. شامگاه جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه هم آنچه در سالن ایوان شمس و در کنار مراسم اصلی برگزار شد، جذاب و دیدنی بود.

– در حالی که قرار بود مراسم در ساعت ۲۰ آغاز شود ، طبق روال دیگر مراسمی که در حوزه های مختلف برگزار می شود با حدود ۱ ساعت تاخیر کار خود را آغاز کرد. با توجه به ظریفیت سالن ایوان شمس که گنجایش حدود ۳۰۰ نفر را دارد ، پیش‌بینی  مسئولان برگزاری جشن درست از آب در نیامده بود، بسیاری از میهمانان ایستاده مراسم را دنبال کردند، البته با همکاری مسئولان سالن ایوان شمس و استفاده از صندلی در راهروها و فضاهای خالی این مشکل بر طرف شد.

– برنامه که مقارن با روز بزرگداشت فردوسی برگزار شده بود، به شدت تحت تاثیر نام  این حماسه سرای کشورمان قرار داشت، تا جایی که از گوشه و کنار زمزم هایی از اعتراض به گوش رسید. یکی از آیتم هایی که برای این مراسم در نظر گرفته شده بود نقالی مرشد ورمرزیار با همراهی ضرب و زنگ محمدرضا معجونی بود که بخش معرفی و ابتدایی آن اجرا شد اما به دلیل کمبود وقت بخش اصلی نقالی اجرا نشد.

– از دیگر آیتم هایی که در این مراسم مورد توجه قرار داشت تجلیل و یادبود از شهیدان مرتضی آوینی و حسن باقری و زنده یاد رسول ملاقلی پور بود که نمایندگان آنها جوایز خود را از مهندس جعفری جلوه ، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی دریافت کردند. محمود گبرلو سردبیر و مجری برنامه «هفت» به دلیل پخش برنامه و مسعود داوودی مدیر مسئول و سردبیر روزنامه «بانی فیلم» به دلیل مشغله کاری برای دریافت جایزه خود در مراسم حضور نداشتند و نماینده آنها جایزه را دریافت کرد.

resaneh

– در یکی از بخش های برنامه از ابراهیم حاتمی کیا به عنوان یکی از سینماگرانی که در عرصه رسانه فعال بوده و این روزها دل خوشی از اهالی رسانه ندارد ، تجلیل به عمل آمد که نکته جالب این بخش هم حضور کمال تبریزی برای انجام این تقدیر بود که با حاتمی کیا خوش و بش مفصلی نیز داشتند.

– جواد طوسی منتقد و روزنامه نگار که بسیاری از اهالی رسانه و سینما از علاقه وافر او به سینمای کیمیایی اطلاع دارند جایزه خود را از مسعود کیمیایی دریافت کرد و از این اتفاق ابراز خرسندی کرد.

– عده معدودی از حاضران در سالن به نحوه استقرار عکاسان رسانه ها اعتراض داشتند که با دخالت حمیدرضا دیبایی دبیر جشن این مشکل نیز برطرف شد.

– علیرضا قربانی به همراه گروه موسیقی در پایان مراسم به اجرای اشعاری از شاهنامه فردوسی پرداختند که با استقبال حاضران مواجه شد.

– در بخش بزرگداشت‌ها که شامل ابراهیم حاتمی‌کیا، علی معلم، فریدون جیرانی، رسول صدرعاملی، مسعود فراستی و جواد طوسی بود فیلم‌هایی از این سینماگران و روزنامه‌نگاران پخش شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>