سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب

برگزیدگان جشن رسانه‌های سینمایی معرفی شدند

jashn-resaneha

جشن رسانه‌های سینمایی با حضور رییس سازمان سینمایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و جمعی از هنرمندان سینما در سالن ایوان شمس برگزار شد.

جشن رسانه‌های سینمایی با حضور رییس سازمان سینمایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و جمعی از هنرمندان سینما در سالن ایوان شمس برگزار شد.

سوره سینما- شامگاه جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه در مراسمی ویژه که به همت بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، برگزدیگان نخستین جشن رسانه‌های سینمایی برگزار شد. پس از قرائت قرآن توسط قاری برجسته کشورمان ،کریم منصوری و خیر مقدم به میهمانان حاضر در مراسم و قرائت متنی توسط مهندس محمدرضا جعفری جلوه مدیر بنیاد سینمایی فارابی در بخش رادیو و تلویزیون از سه برنامه با اهدای تندیس ، لوح تقدیر و سه سکه بهار آزادی تقدیر بعمل آمد.در بخش تلویزیون برنامه «هنر هفتم» به سردبیری اکبر عالمی و برنامه «هفت» به سردبیری محمود گبرلو برگزیده شدند و و برنامه رادیویی «پرانتز باز» به سردبیری مارال دوستی نیز برگزیده شد.

همچنین در بخش رقابتی این مراسم در بخش بهترین خبرگزاری از کیوان امجدیان دبیر فرهنگی خبرگزاری فارس،شیما غفاری دبیر فرهنگی خبرگزاری ایسنا، مسعود داودی مدیر مسئول روزنامه بانی فیلم و هوشنگ گلمکانی مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه فیلم تقدیر شد.

همچنین از مسعود نجفی خبرنگار سینمایی خبرگزاری ایسنا به پاس فعالیت مستمر رسانه‌ای در حوزه سینما با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تقدیر به عمل آمد. در بخش بهترین گفتگو حمید رضا بوالی از خبرگزاری تسنیم به عنوان نفر اول، شبنم میرزین‌العابدین از روزنامه جام جم به عنوان نفر دوم، روزبه کمالی از ماهنامه فیلم نگار به عنوان نفر سوم با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شد.

در بخش نقد جواد طوسی از ماهنامه فیلم به عنوان نفر اول، جواد یغموری از ماهنامه فیلم نگار به عنوان نفر دوم و رامتین شهبازی از ماهنامه فیلم نگار و رضا کاظمی از روزنامه اعتماد به عنوان نفر سوم با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شد. در بخش گزارش از مرضیه ریاحی از ماهنامه فیلم به عنوان نفر اول، آرش عنایتی از ماهنامه صنعت سینما به عنوان نفر دوم و شبنم میرزین‌العابدین از ماهنامه صنعت سینما به عنوان نفر سوم با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شد.

در بخش یادداشت از رضا استادی از روزنامه جام جم، سید محمد لواسانی از خبرگزاری ایسنا به عنوان نفر دوم و از جواد طوسی از روزنامه اعتماد به عنوان نفر سوم با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شد. در بخش عکس هیات داوران برگزیده ای نداشت و از بابک برزویه به عنوان نفر دوم و احمد رضا شجاعی به عنوان نفر سوم با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شد با اهدا لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از ۵ سینماگر رسانه ای ، فریدون جیرانی، ابراهیم حاتمی کیا ، ابولحسن داوودی ،رسول صدر عاملی و علی معلم تقدیر به عمل آمد و طهماسب صلح جو ،محمدتقی فهیم ،مسعود فراستی و جواد طوسی بعنوان ۴ منتقد پیشکسوت مورد تقدیر قرار گرفتند و غلامرضا موسوی و سیروس الوند نیز بعنوان سینماگران رسانه ای پیشکسوت در این مراسم تقدیر شدند. طهماسب صلح جو، سیدمهدی شجاعی، محمدحسین لطیفی، اکبر نبوی و شهرام جعفری‌نژاد ترکیب هیات داوران این جشن را تشکیل داده بودند.