سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

احتمال حضور باران کوثری و محسن قرایی در «مقصد»/ شاید بیضایی به ایران نیاید

gharayee-kosari

محسن قرایی گزینه کارگردانی فیلمنامه «مقصد» بهرام بیضایی است.

محسن قرایی گزینه کارگردانی فیلمنامه «مقصد» بهرام بیضایی است.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، فیلمنامه سینمایی بهرام بیضایی با نام «مقصد» برای صدور پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارائه شد و در صورت تایید از بین گزینه های پیشنهادی احتمال اینکه محسن قرائی کارگردانی این فیلم را به عهده بگیرد بیش از سایر فیلمسازان است. محسن قرایی سال‌ها به عنوان دستیار در سینمای ایران فعالیت کرده و با «خسته نباشید» به جرگه فیلمسازان پیوسته است.

فیلمنامه سینمایی «مقصد» قرار است به تهیه کنندگی سعید ملکان جلوی دوربین برود و شنیده‌ها حاکی از آن است که باران کوثری نقش اول زن فیلم را ایفا خواهد کرد. بر این اساس بعد از دریافت مجوز ساخت این فیلم به کارگردانی محسن قرائی تابستان جلوی دوربین خواهد رفت و فیلمبرداری آن سه ماه به طول می‌انجامد.

به نظر می رسد در صورت حضور قرایی پشت دوربین، این فیلم سینمایی بدون حضور بهرام بیضایی ساخته شده و احتمال بازگشت او به ایران کم است. پیش از این حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بر موضوع فراهم کردن شرایط فیلمسازی برای کارگردان‌های بزرگ سینمای ایران تاکید کرده و متذکر شده بود که سازمان سینمایی این آمادگی را دارد تا از فیلم‌های فیلمسازان بزرگ سینمای ایران حمایت کند.

فیلمنامه «مقصد» ماجرای زن جوانی است که شوهرش را از دست داده و این زن طبق وصیت شوهرش بر آن است پیکر او را در امامزاده‌ای در شهر کوچکی دفن کند. در این سفر که برادر شوهرش نیز او را همراهی می کند، اتفاق‌های مختلفی رخ می‌دهد که فیلمنامه براساس آن شکل گرفته است. این فیلمنامه پیش از این توسط انتشارات روشنگران منتشر و تجدید چاپ شده بود.

محسن قرایی سال ۹۱ فیلم سینمایی «خسته نباشید» را به همراه افشین هاشمی در حوزه هنری کارگردانی کرد. بهرام بیضایی فیلم‌های سینمایی «سگ کشی»، «وقتی همه خوابیم»، «مسافران»، «باشو غریبه کوچک» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>