سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۳:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

دست‌هایی مرا از سینما دور کرد/ تلویزیون از بعضی فیلم‌ها حمایت می‌کند

neshast-5-setareh-3

تهیه‌کننده فیلم «پنج ستاره» تاکید کرد تلویزیون با پخش تیزرهای متعدد از بعضی فیلم‌ها حمایت ویژه می‌کند.

تهیه‌کننده فیلم «پنج ستاره» تاکید کرد تلویزیون با پخش تیزرهای متعدد از بعضی فیلم‌ها حمایت ویژه می‌کند.

سوره سینما- در بخش دیگری از نشست خبری عوامل فیلم «پنج ستاره» که امروز دوشنبه برگزار شد، تهیه‌کننده فیلم از عملکرد تلویزیون در حمایت بعضی فیلم‌ها گلایه کرد، بازیگران و کارگردان فیلم هم درباره فیلم و همکاری‌شان در این پروژه صحبت کردند. شیرین بینا در نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «پنج ستاره» گفت: روزی که با من تماس گرفتند برای بازی در این فیلم خوشحال شدم. از این جهت که یک کارگردان دیگر زن به این عرصه پا گذاشته و دغدغه هایش از جنس مردم است. از طرفی داستان فیلمنامه برایم جالب توجه بود. در شرایط اقتصادی فعلی طیف گسترده ای از مردم جامعه ما با این مساله دست و پنجه نرم می کنند. شرایط فیلمبرداری بسیار ایده‌آل بود وقتی چنین گروه خوبی وجود داشت هیچ راهی جز قبول نقش باقی نمی ماند.

دیبا زاهدی نیز درباره حضورش به عنوان اولین تجربه سینمایی گفت: من از طرف آقای سمواتی به کار دعوت شدم. کامبوزیا پرتوی و مهشید افشار زاده در ایفانی نقش کمک بسیاری برای من بودند. از آنجا که مریم یک کاراکتر منوتن بود و نقش فراز و فرود زیادی نداشت کار بعضی جاها سخت می شدو در این میان تجربه دوستان به کمک من می آمد. در واقع بازی خوب و پخته آنها باعث می شد من هم خودم را بالا بکشم و به آنها نزدیک کنم.

در پایان برنامه کارگردان فیلم با اشاره به غیبت طولانی اش در عرصه سینما گفت: با توجه به اتفاقاتی که اخیرا برای فیلمم افتاد فکر می کنم بعضی اتفاقات از پیش برنامه ریزی شده است. من زمان خودم در مدتی بسیار کوتاه ۲۵ فیلم سینمایی بازی کردم اما بعد از آن همه چیز علیه من شد و من سال ها از سینما دور ماندم. بعضی جو سازی ها همیشه یک عده را قربانی می کند. مثلا پرداختن به بازیگرانی که در یک مهمانی بودند خودش یکی از همین جو سازی هاست چرا وجهه هنرمندان را باید انقدر راحت خراب کرد در صورتی که هنرمندان با زحمت برای رسیدن به اعتبار و جایگاهشان تلاش می کنند. ضمن اینکه در کنار تبلیغات گسترده با هزینه های سرسام آور سایر فیلم ها ما تبلیغ مان رسانه ها و مردم بودند. بدون اینکه حتی بنر یا بیلبوردی در سطح شهر داشته باشیم.

neshast-5-setareh4

همچنین سمواتی افزود: بخش خصوصی مقابل دولت قرار گرفته است. دولت فیلمی می سازد و باهزینه های مخصوص خودش و واحد بازگانی صدا و سیما هم برای تبلیغات وسیع انجام می دهد. تمام شهر را پر از تصویر فیلم می کند حتی سینما می سازد که فیلم را نمایش دهد. در کنار این وقتی «پنج ستاره» می آید از هر کس بپرسید می گوید من تبلیغی در تلویزیون ندیدم در حالیکه تلویزیون هرروز آن را پخش می کند اما پتانسیل دیده شدن ندارد چون ارقامی که برای تیزر و آنونس های فیلمشان دارند با قیمت یک آپارتمان برابری می کند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: فیلم‌هایی مثل کار مهشید افشار زاده که زمان دولت قبلی مجوز گرفت تنها به خاطر فیلم اولی بودنش هیچ کدام از تعرفه هایش سینما حساب نشد و همه با هزینه آزاد تهیه کردیم این اتفاق برای سایر فیلم اولی های مان هم رخ داد. این تاییدی بر صحبت های مهشید افشارزاده است. متاسفانه از بخش خصوصی حمایتی نمی شود. این بحث فیلم‌های ارزشی را زیر سوال نمی‌برد اما من فکر می کنم صدا و سیما با فیلم هایی که بواسطه بخش خصوصی ساخته می‌شود در نهایت بی رحمی برخورد می کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>