سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۳:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب

«برف» به جشنواره فیلم مسکو می‌رود

Barf

فیلم سینمایی «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره مسکو حضور خواهد داشت.

فیلم سینمایی «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره مسکو حضور خواهد داشت.

سوره سینما- این جشنواره از ۲۹ خرداد تا هفتم تیر ماه (۱۹ تا ۲۸ ژوئن) در شهر مسکو برگزار می‌شود. هیات انتخاب جشنواره از میان فیلم‌های ایرانی ارسالی، فیلم «برف» را برگزید. پخش بین‌المللی این فیلم را «ایران‌ نوین فیلم» برعهده دارد و مذاکراتی نهایی برای ارسال این فیلم به جشنواره مسکو در غرفه «ایران نوین فیلم» در بازار کن صورت گرفت.

همچنین روز گذشته لیلا حاتمی تنها داور ایرانی بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن با حضور در بازار جشنواره از غرفه «ایران نوین فیلم» بازدید کرد. مدیر پخش بین‌الملل این غرفه هم اطلاعاتی درباره فیلم‌های «ردکارپت»، «برف»، «به خاطر پونه»، «پاپ»، «خاطراتی برای تمام فصول» و… که توسط این شرکت فیلمسازی در بازار کن عرضه شده و همچنین دیگر فعالیت‌های سینمایی «ایران نوین فیلم» به حاتمی ارائه داد.

«برف» سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در دو رشته بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. داستان این فیلم شرح حال یک روز از زندگی خانواده ای شهری که درگیر مراسم خواستگاری دخترشان هستند. رویا تیموریان، افشین هاشمی، محمدرضا غفاری،رابعه مدنی، آناهیتا افشار، شیرین یزدانبخش، میلاد کی‌مرام و… بازیگران این فیلم هستند.

«برف» سومین فیلم مهدی رحمانی پس از «دیگری» و «پنهان» است.