سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب

جداسازی برای پخش فوتبال هنوز قطعی نیست/ برنامه های نیروی انتظامی را مختل نمی‌کنیم

ghased-ashrafi

محمد قاصد اشرفی گفت: مساله جداسازی خانم ها و آقایان در سالن های سینما برای پخش مستقیم فوتبال هنوز به طور قطع به ما ابلاغ نشده است.

محمد قاصد اشرفی گفت: مساله جداسازی خانم ها و آقایان در سالن های سینما برای پخش مستقیم فوتبال را ما از خبرگزاری ها شنیدیم و هنوز به طور قطع نیروی انتظامی به ما ابلاغ نکرده است.

وی در این باره به سوره سینما گفت: اخیرا هادی منبتی و رضا سعیدی پور اعضای هیات مدیره انجمن سینماداران با نیروی انتظامی جلساتی مبنی بر حضور خانواده ها در سالن های سینما جهت پخش مستقیم جام جهانی فوتبال برگزار کردند که نتیجه آن هنوز به ما ابلاغ نشده است و در جلسه ای که امروز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت نتیجه قطعی تا عصر امروز مشخص خواهد شد.این مطلبی که از قول سردار رادان در خبرگزاری ها منعکس شده تنها احتمالات است اما در جلسه ای که دیروز در هیات مدیره انجمن سینماداران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که درصورت صحت چنین خبری این برنامه را کلا لغو خواهیم کرد. چون نیروی انتظامی حافظ امنیت مردم است و ما نمی خواهیم با برنامه های مان خللی در وظایف شان ایجاد کنیم.

وی گفت: سینما شرایط واضحی دارد هر کس که بلیط بخرد می تواند وارد سالن سینما شود تا به حال جداسازی در این امر اتفاق نیفتاده است. هدف ما از اجرای این طرح برای کسانی بود که به هر دلیل برای رفتن به استادیوم ها محدودیت دارند و در این فضا می توانند کنار خانواده هایشان دیدن مسابقات را تجربه کنند. اما این جدا سازی برای سینماداران مشکلات را مضاعف می کند به همین خاطر لغو آن به نفع سینماهاست.اگر شرایط خانوادگی باشد جوی بوجود می آید که مردم خودشان سعی در نظم و آرامش و کنترل دارند اما در غیر اینصورت از آنجا که فوتبال ورزشی است که هیجان و حرکت زیادی به همراه دارد ممکن است فضا متشنج شود به هر حال در هر دو حالت تا حدی کنترل دست ماست و تا حدی هم قابل پیش بینی نیست . ما از اول همه چیز را مد نظر قرار می دهیم تا درصد احتمالات منفی را پایین بیاوریم.

وی افزود: زمان اکران های شلوغ هم همیشه نیروی انتظامی به کمک می آید و در نظم و امنیت ما امیدمان به آنهاست. این بار هم اگر صلاحدید مسئولان به الغای طرح خانوادگی است ما با ایشان همکاری خواهیم داشت چون نمی خواهیم به خاطر نگرانی که در این امر وجود دارد به مساله ای دامن بزنیم.هرچند که تاکید می کنم هنوز خبر قطعی به ما ابلاغ نشده است.