سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ خرداد ۱۳۹۳ در ۹:۴۶ ق.ظ چاپ مطلب

گفت و گوی مسعود کیمیایی در ماهنامه سینمایی ۲۴/ پرونده هابیت در این شماره

24-52

پنجاه و دومین شماره‌ مجله‌ ۲۴ با پرونده‌ای درباره‌ فیلم «هابیت: ویرانی اسماگ» منتشر شد.

پنجاه و دومین شماره‌ مجله‌ ۲۴ با پرونده‌ای درباره‌ فیلم «هابیت: ویرانی اسماگ» منتشر شد.

سوره سینما- در این پرونده‌ خواندنی که بیشتر بر روی سوابق و سبک ادبی جی. آر. آر. تالکین، خالق هابیت وارباب حلقه‌ها، تمرکز شده می‌توانید خواننده‌ نظرات تالکین درباره‌ی ادبیات فانتزی، تأثیر شعر حماسی بئوولف بر آثار او و گفت‌وگوهایی با پیتر جکسن، فیلیپا بوینز و یان مک‌کلن باشید. تصویر روی جلد این شماره به همین مناسبت به عکسی متفاوت از گندالف در فیلم هابیت اختصاص دارد.

در صفحات سینمای ایران این شماره از ۲۴ علاوه بر مرور چهره‌ها، تولیدات و بازیگران ماه گفت‌وگوی عبدالجواد موسوی با مسعود کیمیایی درباره‌ فیلم متروپل منتشر شده است. مهرزاد دانش، شاهین شجری‌کهن، نیما حسنی‌نسب، روبرت صافاریان، یحیی نطنزی و علیرضا معتمدی هم یادداشت‌های بلندی درباره‌ فیلم‌های پنج‌ ستاره، اشباح، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو و متروپل نوشته‌اند. در این بخش از مجله سعید عقیقی و آرش خوش‌خو به بهانه‌ اکران زندگی مشترک آقای محمودی و بانو درباره‌ نقاط قوت و ضعف تصویر طبقه‌ی متوسط در سینمای ایران با هم گفت‌وگو کرده‌اند.

پرونده‌‌ بازیگر ماه بخش سینمای دنیای شماره‌ خردادماه ۲۴ به مجموعه مطالبی درباره‌ کارنامه‌ بازیگری کیت بلانشت اختصاص دارد. گفت‌وگوی کیت بلانشت با وودی آلن، یادداشتی از آرش خوش‌خو درباره‌ جایگاه ستاره در سینما، مروری بر مهم‌ترین نقش‌ها و بازی‌های بلانشت و جدول ارزشگذاری منتقدان بخشی از مطالب این پرونده است.

52

گفت‌وگو با ایرج کریمی درباره‌ کتاب ۱۰ سال با هملت و معرفی فیلم‌ها و سریال‌های برگزیده را در بخش راهنما می‌توانید بخوانید. بخش کارگاه هم به جدیدترین قسمت از مجموعه مطالب آموزش نقدنویسی، راهنمای فیلم‌های قدرندیده و گفت‌وگو با کامبوزیا پرتوی درباره‌ اولین فیلمش، ماهی، اختصاص دارد.

خاطره‌ نگاری فیلم آرواره‌های استیون اسپیلبرگ و پرونده‌ی بازنگری فیلم بلندی و پستی آکیرا کورساوا به همراه مطالبی از مجید اسلامی و امیر پوریا در بخش نوستالژی منتشر شده است. شرمین نادری، پدرام رضایی‌زاده، سینا دادخواه و ایثار قنواتی هم در صفحه‌ اشیاء از آنچه در فیلم‌ها می‌بینید به شما نزدیک‌ترند یادداشت‌هایی درباره‌ چند «کفش» مشهور تاریخ سینما نوشته‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>