سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

نمایش «بزرگمرد کوچک» در جشنواره زنگبار/ دو فیلم کوتاه از حوزه هنری در تانزانیا

bozorgmard

فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» به کارگردانی صادق صادق دقیقی در هفتمین جشنواره زنگبار روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» به کارگردانی صادق صادق دقیقی در هفتمین جشنواره زنگبار روی پرده می‌رود.

سوره سینما- واحد بین‌الملل سازمان سینمایی سوره اعلام کرد: فیلم‌های کوتاه «خروج اضطراری» ساخته مهدی جعفری و «درس» ساخته مهدی بوستانی به همراه فیلم بلند «بزرگمرد کوچک» ساخته صادق صادق دقیقی در هفدهمین جشنواره فیلم زنگبار به رقابت می پردازند.  جشنواره زنگبار که در ۲۴ خرداد تا اول تیر کشور تانزانیا برگزار خواهد شد، بزرگترین جشنواره فرهنگی و هنری در آفریقا است که اختصاص به فیلم، موسیقی، هنر و چشم انداز حمایت فرهنگی دارد. این جشنوراه هر سال بیش از ۸۰ فیلم از سراسر دنیا به نمایش می گذارد. جشنواره امسال با موضوع و تم «یک سرنوشت مشترک» برگزار می شود.

در بخش رقابتی به بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم کوتاه و انیمیشن و همچنین بهترین فیلم شرق آفریقا جوایزی اهدا خواهد شد. «خروج اضطراری» ساخته مهدی جعفری روایت دانش آموزی است که در اولین روز مدرسه، می‌خواهد فرار کند و به خانه برگردد اما مدیر مدرسه مانع می‌شود تا اینکه …. این فیلم کوتاه در جشنواره های مختلف بین المللی از جمله جشنواره لوکانیا، کارتاژ، چشم سوم، دتمولد، و …حضور داشته و جایزه دوم جشنواره جهان اسلام مالزی را نیز به خود اختصاص داده است.
«درس» به کارگردانی مهدی بوستانی است که در فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه ای خود مروری نمادین و مینمالیستی از شروع تا پایان جنگ در خرمشهر دارد. این فیلم کوتاه در جشنواره CMS هند نیز حضور داشت.

bozorgmard-poster

«بزرگمرد کوچک» اولین ساخته بلند صادق صادق دقیقی پس از حضور پررنگ در جشنواره های داخلی از جمله سی و یکمین جشنواره فیلم فجر استان قم،جشنواره عمار، جشنواره کودک اصفهان و … در جشنواره زنگبار به نمایش گذاشته خواهد شد. این فیلم روایت زندگی شهید نوجوان بهنام محمدی است که در جریان اشغال خرمشهر توسط رژیم بعثی و مقاومت مردم این شهر در برابر دشمن متجاوز اتفاق می‌افتد و در آن سعی شده شرایط آن زمان که از این نوجوان یک اسطوره ساخت به نحوی که برای مخاطب قابل پذیرش باشد به تصویر کشیده شود.

پخش داخلی و خارجی «بزرگمرد کوچک» با حوزه هنری است.