سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

دوست ندارم «لکه» در جشنواره‌ای نمایش داده شود/ جشنواره‌ها فیلم سیاسی نمی‌خواهند

lakeh

کارگردان فیلم «لکه» تاکید کرد ترجیح می‌دهد اثرش با مردم ارتباط برقرار کند تا در جشنواره‌ها دیده شود.

کارگردان فیلم «لکه» تاکید کرد ترجیح می‌دهد اثرش با مردم ارتباط برقرار کند تا در جشنواره‌ها دیده شود.

محمدباقر مفیدی‌کیا در گفتگو با سوره سینما  گفت: نمی خواهم «لکه» را در جشنواره ای شرکت دهم.«لکه» یک فیلم سیاسی است که نمایانگر شرایط کشور در فتنه ۸۸ است. این فیلم ۴۳ دقیقه ای داستان یک مدیر سیاسی است که در یک دوره به اقتضای زمان رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهد تا بتواند به مقام بهتری برسد. این فیلم داستانی توانست عنوان بهترین فیلم نیمه بلند را در جشنواره عمار کسب کند و اکنون  در بیشتر شهرستان‌های کشور، مساجد و دانشگاه‌ها اکران شده است.

او دربا ره انگیزه خود برای ساخت این فیلم گفت: ماجرای فتنه ۸۸ واقعه‌ای مهم در کشور بود که در شرایط آن روز جامعه ما پیش آمد که البته حالا می بینیم که سردم داران آن مجازات نشده و خیلی راحت به فعالیت سیاسی خود در جامعه ادامه می دهند. ما با ساخت این فیلم می‌خواستیم به این افراد بگوییم که ما حواسمان به شما و رفتار دو گانه شما در دو زمان متفاوت هست و می‌دانیم که شما در سال ۸۸ چگونه بودید و خواستار مجازات این افراد هستیم.

مفیدی درباره شرکت «لکه» در جشنواره‌ها گفت : فیلم «لکه» توانست در جشنواره عمار به عنوان بهترین فیلم نیمه بلند انتخاب شود و جایزه بگیرد که این باعث خوشحالی ماست  و من دیگر نمی‌خواهم که این فیلم در جشنواره دیگری اکران شود چرا که «لکه» یک فیلم سیاسی است و در این جشنواره‌ها افرادی هستند که تمایل به اکران فیلم سیاسی ندارند. به قول معروف پز سیاسی شان بهم می‌خورد. «لکه» با توجه به رسالتش توانسته به تنهایی جایگاه خود را در میان مردم پیدا کند و نمی‌خواهم در جشنواره ای آنرا شرکت دهم.

فیلم نیمه بلند «لکه» با بازی فرخ نعمتی، فریبا کوثری، علی سلیمانی و … پارسال در جشنواره مردمی «عمار» روی پرده رفت.

Lakeh-Poster


One thought on “دوست ندارم «لکه» در جشنواره‌ای نمایش داده شود/ جشنواره‌ها فیلم سیاسی نمی‌خواهند”

  1. سلام
    با تشکر
    مطلب شما در بخش بازتاب “سایت رسمی فیلم لکه”، بازتاب داده شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>