سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۸:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

پخش مسابقات فوتبال در دست بررسی/ حضور خانواده‌ها به سینما امنیت می‌دهد

saeedi-poor

مدیر پردیس سینمایی آزادی تاکید کرد یک راه حل میانه می‌تواند به اجرای طرح تماشای فوتبال در سینماها کمک کند.

مدیر پردیس سینمایی آزادی تاکید کرد یک راه حل میانه می‌تواند به اجرای طرح تماشای فوتبال در سینماها کمک کند.

رضا سعیدی‌پورعضو هیات مدیره انجمن سینماداران به سوره سینما گفت: شرایطی که نیروی انتظامی در رابطه با طرح مذکور عنوان کرده در سینماها قابل اجرا نیست. چون آنها حتی قبول نکردند زنان و مردان در یک سینما اما دوسالن مجزا حضور داشته باشند بلکه می‌خواستند از بعد مسافتی هم فاصله باشد. مثلا به این صورت که مردان در پردیس آزادی بازی‌ها را ببینند و زنان در پردیس ملت. به این ترتیب مردی که همسرش در سینمای دیگری بود باید بعد از اتمام مسابقه از خیابان شهید بهشتی به سمت نیایش به دنبال همسرش می‌رفت. این طرح توجیه منطقی ندارد. ضمن اینکه اکثر مسابقات ساعت ۲۰ و ۲۱ شروع می‌شود و دست کم دو ساعت به طول می‌انجامد. این برخلاف آنچه بیان شد امنیت را بیش از هر روش دیگری به خطر می‌اندازد.

وی افزود: ما مشتری های مان را بهتر می‌شناسیم و می‌دانیم که خانواده ها دوست دارند با هم به سینما بیایند. اتفاقا اگر زنی کنار همسرش در یک مکان عمومی باشد کمتر مورد ناامنی قرار می‌گیرد. فوتبال مسابقه پرهیجانی است و رفتارهای خاص خود را می‌طلبد. درست نیست با چنین گزینش‌هایی محیط فرهنگی را به حاشیه ببریم. به هر حال رایزنی و بحث در این مورد هنوز ادامه دارد و شاید بتوان به نفعی این مسئله را برگزار کرد که هم حساسیت‌های نیروی انتظامی لحاظ شود، هم خانواده ها در محیطی امن فیلم ببینند.

سعیدی‌پورادامه داد: به برخی مسایل باید درست فکر کرد. در حال حاضر هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که تیم ملی در مسابقات جام جهانی حضور دارد و نام ایران در لیست سایر کشور ها باعث می‌شود در سراسر دنیا افراد زیادی توجه شان جلب شود و بخواهند ما را بیشتر بشناسند. به نظر من فرصتی از این بالاتر در سطح بین‌المللی نیست و ما باید به بهترین شکل در چنین ویترینی ظاهر شویم . امیدوارم خانواده‌ها از این اتفاق محروم نشوند و با بررسی مسئولین همه چیز شکل منطقی به خود بگیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>