سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب

«برف» به زودی اکران می‌شود/ شانگهای رقیب فستیوال‌های مهم دنیا است

barf1

مهدی رحمانی که حضور آخرین فیلمش در جشنواره شانگهای خبرساز شده گفت: قرار است «برف» به زودی در سینماهای ایران اکران شود.

مهدی رحمانی که حضور آخرین فیلمش در جشنواره شانگهای خبرساز شده گفت: قرار است «برف» به زودی در سینماهای ایران اکران شود.

این کارگردان در رابطه با حضورش در جشنواره شانگهای به سوره سینما گفت: فعلا در گیر اکران فیلمم برای سینما هستیم و از آنجا که همه چیز تازه مشخص شده هنوز برنامه ای برای رفتن به شانگهای ندارم. «برف» قرار است به زودی از دفتر پخش فیلم نسیم صبا روی پرده برود و این برنامه برایم اولویت دارد.

وی افزود: حضور «برف» در سطح بین المللی با جشنواره های مسکو و شانگهای است و بعد از آن هم در فستیوال های دیگری که در بازار کن برای بخش مسابقه متقاضی بودند ادامه خواهد داشت. پخش بین‌المللی این فیلم را دفتر ایران نوین به عهده دارد و امیدوارم با این شروع تا آخر اتفاقات خوبی برای فیلم رقم بخورد.

رحمانی ادامه داد: هم «برف» هم «دیگری» که تجربه حضور در جشنواره های بین‌المللی را دارند هر دو در قالب رئالیسم اجتماعی جای می‌گیرند که به فضای طبیعت جامعه مردمی نزدیکند. نه اغراقی در قصه دارند نه ساختگی‌اند. این قصه ها از آنجا که بخشی از زندگی مردم ایران را به تصویر می‌کشند با مخاطب داخلی و از آنجا که نشان دهنده گوشه ای از فرهنگ ایرانی مثل آبروداری است، با مخاطب خارجی به راحتی ارتباط برقرار می کنند.

وی افزود: جشنواره شانگهای طی سال های اخیر قدرتمندتر از گذشته عمل کرده تا جایی که با انتخاب های درست مثل حضور مدیر هنری جشنواره لوکارنو در این جشنواره و برنامه های دقیق توانسته با جشنواره‌های مطرح دنیا وارد رقابت شود. جای خوشحالی است در چنین شرایطی فیلم من در کنار ۱۰ فیلم مطرح دیگر حضور دارد.

رحمانی همچنین درباره حضور پیمان معادی به عنوان داور جشنواره گفت: همین که نماینده‌های ایران در جشنواره های طراز اول دنیا حضور دارند جای خوشحالی دارد. فارغ از اینکه معادی در بخش داوری مسابقه حضور دارد این نکته بسیار حائز اهمیت است که سینماگرانی چون پیمان معادی و لیلا حاتمی نشان دادند سینمای ایران پرقدرت تر از گذشته توانسته در سینمای جهان نفوذ پیدا کند.

این کارگردان گفت: ایران دیگر مثل گذشته کشور ناشناخته ای در عرصه سینما نیست. همه دنیا سینمایش را می‌شناسند و در تصمیمات رسمی و مهم از سینماگران ما استفاده می‌کنند. امیدوارم مسئولان ما به نیکی از این امر یاد کنند و قدر هنرمندان کشور مان را بیشتر بدانند. ما در شرایطی هستیم که می توانیم در دنیا موثرتر از این عمل کنیم.

مهدی رحمانی پیشتر فیلم‌های سینمایی «دیگری» و «پنهان» را کارگردانی کرده است.