سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۸:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب

سینما سپاهان پرمخاطب و خانوادگی/ سینمایی بدون فضای مرده

cinema-sepahan

سینما سپاهان اصفهان یکی از پرمخاطب ترین سینماهای ایران در این روزها است.

سینما سپاهان اصفهان یکی از پرمخاطب ترین سینماهای ایران در این روزها است.

سوره سینما- مصطفی حسینی مدیر سینما «سپاهان» در زمینه بازاریابی و تبلیغات تحصیل کرده و این باعث شده برنامه‌ریزی او برای یکی از مهمترین سینماهای حوزه هنری در خارج از تهران، رنگ و بویی خاص داشته باشد. توجه به ارائه بلیت ویژه نیم بها و تعامل با نهادها برای جذب مخاطب از راهکارهای این مدیر جوان است که سینما «سپاهان» را تبدیل به پرمخاطب‌ترین سینمای استان اصفهان کرده است.

سینما «سپاهان» یکی از مهمترین سینماهای اصفهان است که در محله چهار باغ قرار دارد و در رقابت با سینماهای دیگر این شهر. وضعیت جغرافیایی سینمای شما در جذب مخاطب چقدر موثر است؟

مصطفی حسینی: البته این نقطه از شهر موقعیت خوبی دارد اما سینما «سپاهان» در انتهای کوچه واقع شده و این یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. اما من تلاش کردم با تمهیدات تبلیغاتی و برنامه های نرم افزاری برای این سینما تماشاگر جذب کنم. اتفاقی که نتیجه داده و باعث شده طبق آمار این سینما، پرمخاطب ترین سینمای شهر اصفهان باشد.

گویا یکی از این راهکارها همکاری متقابل با بعضی نهادها مثل دانشگاهها بوده؟

بله. تلاش کردیم از ظرفیت هایی که در نهادها و سازمان های مختلف وجود دارد برای جذب مخاطب استفاده کنیم. این همکاری و اعتماد متقابل و دو جانبه به این انجامیده که بیشتر سازمان ها در اصفهان از برنامه ها و خدمات سینما «سپاهان» استفاده می‌کنند. در برنامه ریزی هایمان سعی کردیم مخاطب عام، خاص، دانشجو و خانواده‌ها را حتما ملاک قرار دهیم.

توجه به خانواده ها برایتان تا چه حد جدی است؟ سینما سپاهان محیطی امن برای خانواده های اصفهانی است؟

یکی از اقشاری که در سینما «سپاهان» فیلم می بینند دانشجوها هستند. ما با برنامه ریزی که داشتیم توانسته ایم بیشتر دانشجویان دانشگاه نجف آباد، دانشگاه آزاد خمینی شهر و دانشگاه اصفهان را جذب کنیم. از سویی دیگر با فراهم کردن محیطی امن، فرهنگی و دور از مزاحمت فضایی ایجاد کرده ایم که خانم‌ها و خانواده‌ها به راحتی از امکانات این سینما و فیلمهایش استفاده کنند.

شما از معدود سینماهای تک سالنی موفق هستید، ظرفیت سالن شما چقدر است و با توجه به رونق مجموعه های سینمایی و پردیس‌ها، سینما «سپاهان» در رقابت با سینماهای چند سالنی موفق است؟

سینما «سپاهان» ۷۰۰ صندلی ظرفیت دارد اما بازسازی، تجهیز و به روز شده است. این سینما کافی شاپ و لابی مناسب دارد و فضای مرده و بی فایده در این سینما دیده نمی شود. از سویی دیگر امکان تغییر و دو سالنی شدن این سینما وجود دارد اما به نظر من و با توجه به بیشتر شدن سینماهای حوزه هنری در اصفهان، سینما «سپاهان» می تواند به عنوان یک سینمای بزرگ و تک سالنی قابلیت داشته باشد. همان طور که اشاره کردم با توجه به برنامه‌هایی که برای این سینما داشته ایم از سالن در ساعت‌های خلوت و بدون مخاطب استفاده بهینه کرده ایم. برگزاری کنسرت و همایش ها موقعیت ویژه‌ای برای این سینما به وجود آورده است.

مطمئنید که این برنامه‌‍‌ها به نمایش فیلم لطمه نزده؟

بله. همایش ها ساعات اولیه صبح و زمانی است که مخاطبان کمتر به سینما می آیند و برنامه هایی مثل کنسرت هم سانس های شب و بعد از ساعت کاری سینما برقرار شده. از سویی دیگر برگزاری برنامه های مکمل از نظر اقتصادی به این سینما کمک کرده و امکان این را می دهد تا برای تماشای فیلم همیشه مجهز و مرتب باشد.

وضعیت سینماهای حوزه هنری در اصفهان به چه شکل است؟

بیشتر سینماها بازسازی شده و تقریبا سالن های حوزه هنری استاندارد لازم را دارند. در بعضی سینماها که هفت سال پیش بازسازی شده نیاز به تعمیرات کوچک و تعویض صندلی ها وجود دارد، اما در کل وضعیت راضی کننده است. حوزه هنری در شاهین شهر و کاشان هم سینما دارد که وضعیت مطلوبی دارند. قرار است طبق فرمایش مقام معظم رهبری ۵ سینمای جدید در استان اصفهان به مجموعه سینماهای حوزه هنری اضافه شود.

شما به عنوان مدیر چقدر با مخاطبان سینما در ارتباط هستید؟

وقتی سینماداری شغل شما می‌شود، به آن علاقمندید و بدون اجبار آن را انتخاب کرده اید همه روز و شبتان با این حرفه گره خورده است. کار در سینما به عنوان یک کار خدماتی- تفریحی، تعطیلی زیادی ندارد. در ایام عید یا تعطیلی آخر هفته و روزهایی که مردم به سفر و تفریح می‌روند ما در سینما هستیم تا به مخاطبان خدمات بدهیم.

فروش آغاز سال ۹۳ چطور بود؟

خوشبختانه از اسفندماه با نمایش فیلم «معراجی‌ها» سینما «سپاهان» گیشه پررونقی داشته و استقبال مردم ادامه دارد. در یکی دو سال گذشته تعداد فیلم های خوب سینمای ایران محدود شده بود و این به کاهش استقبال از فیلم ها می‌انجامید. خوشبختانه نوروز امسال همه فیلم‌ها فروشی قابل قبول داشتند، امیدوارم استقبال مردم از سینماها در طول سال ادامه داشته باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>