سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۹:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب

استقبال ایرانی‌های خارج از کشور از یک فیلم/ عباسی و پیشنهاد از تئاتر و تلویزیون

gelareh-abbasi

بازیگر فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» گفت: حضور در آثار دفاع مقدس برایش همراه با تجربه‌های تازه است.

بازیگر فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» گفت: حضور در آثار دفاع مقدس برایش همراه با تجربه‌های تازه است.

گلاره عباسی در رابطه با آخرین فعالیت‌ها و همکاری اش با نرگس آبیار در دو فیلم به سوره سینما گفت: در این مدت ایران نبودم به همین خاطر هنوز برنامه جدی برای ادامه فعالیت‌هایم ندارم، هرچند که یک پیشنهاد تئاتر و یک کار تلویزیونی داشتم اما ترجیح می‌دهم صبر کنم تا فیلمنامه خوب به دستم برسد. همکاری من با نرگس آبیار بر اساس رفاقت نبود، خوشحالم او در دو فیلم خود نقش مناسب من داشت. هیچوقت همکاری یک کارگردان و بازیگر بر اساس دوستی شکل نمی‌گیرد اما اگر باز هم چنین شرایطی فراهم شود استقبال خواهد کرد.

وی افزود:  بازی در آثار دفاع مقدس را همیشه دوست داشته‌ام اما تا قبل از «شیار۱۴۳» فرصتی برای حضور در این نوع فیلم‌ها پیش نیامده بود. ما در این ژانر فیلم‌های خوب قابل دفاع داریم. دفاع مقدس موضوعی است که جای مانور زیاد دارد و نقش‌های تاثیرگذاری از دل آن روزها خلق می‌شود. هیچوقت نقش یا کاراکتر خاصی در ذهنم نبود که دغدغه بازی کردنش را داشته باشم. اتفاقا دوست دارم نقش هایی به من پیشنهاد شود که در ذهنم نبوده و برایم تازگی دارند تا در تعامل با کارگردان بتوانم با ناشناخته‌های بیشتری روبرو شوم، به نظرم جذابیت یک نقش برای بازیگر نو بودن آن است.

این بازیگر که به تازگی از امریکا بازگشته و با «اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک‌ ترند» در جشنواره آسیا پاسیفیک حضور داشت در رابطه با اهمیت حضور یک فیلم ایرانی در چنین جشنواره‌ای گفت: اکران این فیلم اتفاق خوبی بود که اگرچه جایزه نگرفت اما در حدو اندازه یک فیلم کاملا ایرانی دیده شد. تجربه جالبی هم برای من بود به خصوص وقتی که در یکی از دانشگاههای کالیفرنیا نشست نقد و بررسی فیلم را داشتیم و این جلسه از سوی ایرانیان مورد استقبال قرار گرفت. این فیلم یک درام اجتماعی کاملا ایرانی است و برخی سنت‌ها و فرهنگ ایرانی را به سادگی و صادقانه به تصویر می‌آورد به همین خاطر هم ایرانیان مقیم آمریکا از «اشیا…» خوششان آمد .

فیلم سینمایی «اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک‌ ترند» اولین فیلم بلند داستانی نرگس آبیار ۱۱ اردیبهشت ماه امسال در جشنواره آسیاپاسیفیک لس آنجلس اکران شد. گلاره عباسی که در مجموعه «شیدایی» بازی کرده در فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» هم با نرگس آبیار همکاری کرده است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>