سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب
مجید مسچی:

نگرانی‌ برای پخش‌ دیجیتال فیلم در سینماها بی‌مورد است

نگرانی‌ برای پخش‌ دیجیتال فیلم در سینماها بی‌مورد است

مدیر عامل موسسه سینما شهر تاکید کرد سینماهای دنیا به سیستم پخش دیجیتال مجهز شده و دیگر روش‌های قدیمی منسوخ شده است.

مدیر عامل موسسه سینما شهر تاکید کرد سینماهای دنیا به سیستم پخش دیجیتال مجهز شده و دیگر روش‌های قدیمی منسوخ شده است.

مجید مسچی مدیر عامل موسسه سینما شهر درباره روند تجهیز کردن سال‌های سینمایی به سیستم پخش دیجیتال به سوره سینما گفت: ما تا کنون ۵۳ سالن سینما در سراسر کشور را به سیستم پخش دیجیتال مجهز کردیم . ۳۲۰ سالن سینما در سراسر کشور وجود دارد که درصدد هستیم همه این سالن‌ها را به این سیستم مجهز کنیم.

وی افزود: در تهران سینماهای فرهنگ، زندگی ، کیان، ناهید ، شکوفه و تعدادی دیگر این سیستم را دارند و تعداد زیادی از سینماهای شهرستان مدتی است با سیستم پخش دیجیتال شروع به کارکرده‌اند.

مسچی ادامه داد: کیفیت پخش دیجیتال به لحاظ نور و رنگ بسیار قوی‌تر از پخش نگاتیو است و به لحاظ صدا و سیستم صوتی نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. این سیستم هم اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا در حال انجام است و عملا سیستم ۳۵ میلیمتری در حال منسوخ شدن است.

وی افزود: این اقدام برای ما شتاب زده و تنها مربوط به جشنواره فیلم فجر امسال نیست و ما سر فرصت کار را انجام دادیم و ادامه می‌دهیم. صحبت از بهتر بودن یا بدتر بودن سیستم پخش دیجیتال مثل جنجال بر بهتر بودن یخچال نفتی از یخچال برقی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>