سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب

طرح اکران ماه رمضان با حمایت ویژه اجرا می‌شود/ بازگشایی قریب‌الوقوع سینما سروش

cinema-soroosh

محمد قاصد اشرفی تاکید کرد اکران ویژه ماه رمضان امسال با برنامه‌هایی خاص در راه است.

محمد قاصد اشرفی تاکید کرد اکران ویژه ماه رمضان امسال با برنامه‌هایی خاص در راه است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سینماداران درباره اکران ماه رمضان به سوره سینما گفت: رایزنی‌هایی در این زمینه با شورای صنفی نمایش شده، قرار است فیلم هایی که ماه رمضان روی پرده می روند مورد حمایت قرار بگیرند، اما هنوز به طور مشخص به نتیجه قطعی نرسیده ایم. انشالله هفته آینده نتیجه مذاکرات انجمن سینماداران و شورای صنفی مشخص می شود. امسال امیدواریم این طرح با رعایت قوانین اجرا شود و مردم در این ماه مبارک به تماشای آثاری مناسب با حال و هوای معنوی ماه بنشینند.

وی درباره توقف روند بازسازی و تجهیز سالن‌های سینما و نقش انجمن سینماداران در این باره گفت: انجمن سینماداران اختیار و امکان مالی برای بازسازی سینماها ندارد و این وظیفه برعهده سازمان سینمایی است و بازوی اجرایی آن موسسه سینماشهر است. صاحبان سالن ها اگر آمادگی داشته باشند این ماجرا بررسی شده و سینماشهر بازسازی را انجام می دهد، اما مشکل این جا است که بیشتر سینماهایی که بازسازی شده با محدودیت منابع مالی مواجه هستند و دخل و خرج آنها همخوانی ندارد.

قاصد اشرفی افزود: متاسفانه وضعیت اقتصادی، سالن داری را دشوار کرده است، تعداد فیلم هایی که می توانند مخاطب داشته باشند محدود است و در این وضعیت، سینماهایی که چند سالن دارند نمی توانند درآمد مناسب داشته باشند. این سینماها نمی توانند اقساط و وام‌هایشان را بپردازند و بعضی از سینماهای بازسازی شده در خطر مزایده بانک ها هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن سینماداران درباره وضعیت بازسازی سینما قدس گفت: این سینما آخرین مراحل بازسازی را می‌گذراند و به احتمال زیاد به زودی بازگشایی می‌شود.

وی درباره برنامه های حمایتی انجمن سینماداران از سینماها گفت: به دلیل این که ما بودجه و اعتبار نداریم نمی توانیم به وضعیت سینماهایی که مشکل اقتصادی دارند سامان بدهیم. این وزارت ارشاد است که باید برنامه ای ویژه برای سینماها داشته باشد، با وضعی که پیش آمده و چند سال است ادامه دارد ممکن است سینماهای بیشتری تعطیل شوند. وضعیت بخش خصوصی نگران کننده است و سینماداران با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کنند.

قاصد اشرفی درباره تاثیر جام جهانی بر فروش فیلم‌ها گفت: اگر فیلم خوبی روی پرده باشد، تاثیر جام جهانی روی گیشه سینماها اندک می‌شود. دیروز دوشنبه که بازی ایران برگزار می شد، شاهد افت تماشاگر بودیم اما در روزهای دیگر نمی‌توان به صراحت گفت فوتبال به گیشه سینماها ضربه زده است. به دلیل برگزاری بعضی مسابقات در ساعات پایانی شب، طبیعی است که ریتم زندگی شهروندان تغییر کند و زندگی روز بعد دیرتر آغاز شود، اما در کل اگر دست سینما باز بود، فوتبال حریف فیلم‌ها نمی‌شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>