سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۸:۴۶ ق.ظ چاپ مطلب

«سراسر شب» فیلم می‌شود؟/ فیلم‌ها در سانس‌های گردشی می‌سوزند

farzad-motamen

فرزاد موتمن تاکید کرد درباره بعضی پروژه‌ها نیاز به جذب مخاطب خاص است.

فرزاد موتمن تاکید کرد درباره بعضی پروژه‌ها نیاز به جذب مخاطب خاص است.

موتمن که فیلم سینمایی «سایه روشن» را آماده اکران دارد در رابطه با احتمال اکران فیلمش در گروه سینمای هنر و تجربه گفت: برخی فیلم‌ها مناسب اکران برای عموم افراد نیستند. چنین آثاری باید در شرایط ویژه نمایش داده شوند اما نه اینکه به صورت گردشی روی پرده بروند. سینمای هنر و تجربه اگر چنین شرایطی برای اکران داشته باشد ترجیح می دهم فیلمم در این قالب اکران نشود. نمایش نامنظم و پراکنده یک فیلم به دیده شدن آن کمک نمی‌کند.

وی افزود: من تجربه ناموفق اکران به این شیوه را زمان فیلم «صداها» داشتم. درست است که این آثار برای عموم نیست اما باید تعدادی سالن محدود و مشخص برای آنها در نظر گرفت و مثلا در یک سالن خاص تمام وقت اکران کرد. در غیر این صورت مخاطب فیلم را پیدا نمی کند و در آخر هم ترجیح می‌دهد آن را نبیند. به نظر من بین ۳ تا ۵ سالن برای نمایش چنین فیلم هایی کافی است.

موتمن در رابطه با جدیدترین کار خود گفت: نگارش فیلمنامه «سراسر شب» را به پایان رسانده‌ام و در حال آماده سازی نهایی هستم. اگر شرایطی پیش بیاید برای ساخت آن حتما اقدام خواهم کرد، ولی فعلا شرایط نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده است. این اولین فیلمنامه من است که دوست دارم حتما به تولید برسد چون با سلیقه خودم نوشته‌ام و نسبت به کارهای دیگرم مردم پسندتر است.

فرزاد موتمن فیلم‌های سینمایی «شب‌های روشن»، «بیداری»، «پوپک و مش ماشاالله» و … را ساخته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>