سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۷ ق.ظ چاپ مطلب

نباید به اکران مناسبتی عادت کنیم/ آنونس «ردکارپت» با صدای ناصر طهماسب

tahmasb-carpet

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رد کارپت» گفت: نباید تمام تمرکزمان بر اکران نوروز، عید فطر و مناسبت‌های دیگر باشد.

تهیه‎کننده فیلم سینمایی «رد کارپت» گفت: نباید تمام تمرکزمان بر اکران نوروز، عید فطر و مناسبت‌های دیگر باشد.

احمد احمدی در رابطه زمان اکران فیلمش به سوره سینما گفت: پیش از این در حد صحبت های ضمنی قرار بود «ردکارپت» در نوبت فطر روی پرده برود، اما شورای صنفی نمایش پیشنهاد داد از این هفته فیلم را نمایش دهیم و من هم استقبال کردم. بعد از اکران فیلم در جشنواره فجر و استقبالی که از سوی مردم دیدیم به این نتیجه رسیدیم که نمایش فیلم در چنین زمانی که اصطلاحا به فصل مرده معروف است ضرری برای ما ندارد.

وی افزود: فیلمی که پتانسیل لازم را داشته باشد می‌تواند در هر زمانی با مخاطب ارتباط برقرار کند. من منکر تاثیرگذاری بیشتر اکران های مناسبتی نیستم اما این گونه نمایش ها به نفع سینماهای کشور نیست که در یک دوره خاص فیلم های بفروش نمایش داده شوند و در زمان‌های دیگر اکثر فیلمسازان از نمایش فیلمشان اکراه داشته و سالن ها خالی بمانند. به همین خاطر بد ندانستیم «ردکارپت» را الان اکران کنیم و اگر استقبال شد تا هر زمان که مورد قبول مردم بود فیلم روی پرده بماند.

احمدی گفت: این فیلم محصول ایران نوین فیلم با سرمایه گذاری مریم شفیعی است. تیزر و آنونس را کیارش اسدی‌زاده با صدای ناصر طهماسب ساخته، البته ممکن است بزودی یکی دو نمونه دیگر هم داشته باشیم. بیلبورد و پوستر هم احمد یادگاریان طراحی کرده است. این فیلم به کارگردانی رضا عطاران از چهارشنبه این هفته نمایش داده خواهد شد تا تمرکز از اکران های مناسبتی برداشته شود و مردم در کنار امور روزمره مثل دیدن فوتبال، والیبال و امتحانات دیدن فیلم را هم در برنامه خود قرار دهند.

این تهیه‌کننده که فیلمبرداری کارش را به عهده داشته در این باره گفت: من سینما را با عکاسی و فیلمبرداری شروع کردم و ادامه خواهم داد اگر قصه خوبی پیشنهاد شود حتما تهیه کنندگی آن را به عهده خواهم گرفت. تجربه فیلمبرداری «ردکارپت» از کارهای متفاوتی بود که همیشه دوست داشتم امتحان کنم.

وی افزود: اکران فیلم در این زمان یک ریسک است و نیاز به حمایت دولت و مردم دارد. بخش خصوصی به تنهایی قادر نیست سالن‌های خالی سینما را در فصل مرده پر کند. اگر چند فیلم به این شکل اکران شود و حمایتی پشت آن نباشد دیگر فیلمسازی رغبت به تولید آثار جدید ندارد. ما سعی داریم مردم را با سینما آشتی دهیم و برای این مهم نیاز به حمایت داریم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>