سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ تیر ۱۳۹۳ در ۱:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب

مضمون و محتوای «نون خامه‌ای» باعث توقف تولید آن شد؟

noon-khame-ee

کارگردان مجموعه «نون خامه‌ای» مضمون و نگاه انتقادی این مجموعه را عامل توقیف آن دانست.

کارگردان مجموعه «نون خامه‌ای» مضمون و نگاه انتقادی این مجموعه را عامل توقیف آن دانست.

کاظم راست‌گفتار کارگردان سینما درباره فعالیت‌های اخیر خود در زمینه سینما گفت: مشغول بررسی چند فیلمنامه هستم تا پروانه ساخت دریافت کنیم، هر چند که معتقدم فیلم هایی را که ما قصد داریم در بخش خصوصی بسازیم و جذب مخاطب بکنیم مسئولان نمی‌پسندند و فیلمنامه هایی را هم که آنها تائید می‌کنند با مشکل سرمایه مواجه می شود و بخش خصوصی بدلیل هزینه های سنگین در این مقوله وارد نمی‌شود.

وی درباره وضعیت پخش سریال متوقف شده «نون خامه ای» گفت: متاسفانه تلویزیون در مرحله ای این اثر را به دلیل کمبود بودجه و مسائل اقتصادی متوقف کرد و ما هم بارها برای ادامه تولید و رفع مشکلات اقدام کردیم که اتفاق خاصی نیفتاده است.

راست گفتار با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه با اسپانسرهای دیگری هم وارد مذاکرده شدیم که با معیارهای تلویزیون مطابقت نداشت افزود: ما دوسال و نیم وقت صرف این کار کردیم و ۳۰ درصد از تصویربرداری را انجام دادیم و چند قسمت ابتدایی را هم مونتاژ کردیم و در انتظار تعیین تکلیف آن هستیم.

کارگردان «چک» با اشاره به دیگر دلایل احتمالی که در توقف تولید «نون خامه ای» موثر است گفت: هر چند که تلویزیون مسائل اقتصادی و بودجه را به عنوان دلیل توقف این اثر به ما اعلام کرده است، اما فکر می‌کنم درون مایه سریال «نون خامه ای» و نقد فرهنگی و اجتماعی نهفته در آن در امر توقف تولید بی تاثیر نبوده است. فکر می کنم اگر اینچنین باشد کار درستی نیست، چون انتقادات مطرح شده در این اثر جنبه تمسخر و توهین ندارد و بیشتر به مسائل فرهنگی می‌پردازد.

کاظم راست گفتار فیلم‌های سینمایی «عروس خوش قدم»، «پسر تهرونی» و «زنان ونوسی، مردان مریخی» و… کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>