سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ تیر ۱۳۹۳ در ۹:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب

آغاز پیش‌تولید مستند «پرونده‌های جنگ»/ سیاستمداران از جنگ می‌گویند

cinemaye-mostanad2

مستند «پرونده‌های جنگ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر بنان درباره سال‌های دفاع مقدس ساخته می‌شود.

مستند «پرونده‌های جنگ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر بنان درباره سال‌های دفاع مقدس ساخته می‌شود.

امیر بنان کارگردان مستند «آرام چو نیل» به سوره سینما گفت: «پرونده‌های جنگ» از ۵ مستند با موضوع دفاع مقدس تشکیل شده و در مرحله پیش تولید است. این ۵ موضوع عبارتند از جنگ نفت کش‌ها، ماجرای مک  فارلین، اقتصاد جنگ در دوران دفاع مقدس، دلالان اسلحه و قطعنامه‌های صادر شده در دوران جنگ.

وی به ساخت مستند اول با موضوع جنگ نفت کش‌ها تا ۴ ماه آینده اشاره کرد و گفت: اولین مستند از مجموعه «پرونده‌های جنگ» درباره جنگ نفت کش‌ها است. در ساخت این مستند به سراغ تعداد زیادی از مسئولان کشور همچون آقایان هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی و …. می‌رویم تا داستان را از زبان آنها بشنویم و بدانیم که این موضوع از کجا شروع شد و چگونه به اتمام رسید. به سراغ تعدادی از کارشناسان خارجی هم می‌رویم تا دیدگاه آنها را درباره این موضوع بدانیم.

این مستندساز ادامه داد : در مستند دوم از مجموعه «پرونده‌های جنگ» به ساخت مستندی با موضوع دلالان اسلحه می‌پردازیم. موضوع این مستند درباره کسانی است که در جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران، این کشور را از نظر اسلحه و ادوات نظامی کمک کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>