سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب
گلایه کارگردان «یادآوری»/

محافظه‌کاری بر شوراهای تصویب فیلمنامه تلویزیون حاکم است

ghasem zadeh

حجت قاسم زاده کاهش کیفیت آثار تلویزیونی را نتیجه عملکرد شوراهای تصویب فیلمنامه می‌داند.

حجت قاسم زاده کاهش کیفیت آثار تلویزیونی را نتیجه عملکرد شوراهای تصویب فیلمنامه می‌داند.

حجت قاسم زاده اصل فیلمنامه نویس و کارگردان درباره شرایط فعلی آثار تلویزیونی به سوره سینما گفت: ظرفیت تصویب و پذیرش ایده در تلویزیون کاهش پیدا کرده و فضا بشدت محافظه کارانه و بی‌سوادی بر آن حاکم است و افراد فقط در پس عناوین دکترای خود پنهان شده اند، در صورتی که از سطح سید فیلد هم فراتر نرفته اند.

وی ادامه داد: مسئولان نمی پذیرند که خروجی و نتیجه آثار تلویزیونی که منجر به کاهش مخاطب شده ، نتیجه عملکرد همین شوراهای تصویب فیلمنامه است که با ذهنیت بسته و دانش اندک به این کار می پردازند.

قاسم زاده اصل که تجربه سریال پرمخاطب «یادآوری» از شبکه آی فیلم را پشت سر گذاشته، ادامه داد: شک ندارم که شرایط تلویزیون آنچنان بسته است که حتی فیلمنامه موفق «تنهایی» من و حتی دیگر آثار موفقم هم مورد تصویب قرار نمی گیرد و این به دلیل شرایط عجیب و غیرمنطقی نظارت در سازمان است.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «یادآوری» ضمن تاکید بر کاهش سطح آثار و نبودن ظرفیت پذیرش ایده های نو در تلویزیون گفت: این افراد به نظر خودشان با این فضا برای مخاطب دارو تولید می کنند، در صورتی که من اعتقاد دارم که این نوع نظارت و بررسی در نهایت منجر به تولید شبه داروهای سطحی و بی خاصیت می شود که فاقد جذابیت هستند.

حجت قاسم زاده اصل پیشتر مجموعه «۱۰۱ راه برای ذله کردن بزرگترها» و فیلم‌های تلویزیونی «از شنبه تا پنجشنبه»، «تنهایی»، «کسوف» و … را ساخته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>