سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ تیر ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

«داوطلبین عزیز» برای پخش از شبکه افق آماده می‌شود/ نکوهش مدرک‌گرایی

davtaabin-aziz

مستند «داوطلبین عزیز» درباره مدرک‌گرایی به زودی از شبکه افق پخش می‌شود.

مستند «داوطلبین عزیز» درباره مدرک‌گرایی به زودی از شبکه افق پخش می‌شود.

محمدحسن یادگاری درباره این مستند به سوره سینما گفت: «داوطلبین عزیز» درباره سه شخصیت است که هرکدام به گونه ای نماینده قشری از جامعه هستند. شخصیت اول پسری است که در کنکور قبول شده اما رتبه خوبی کسب نکرده است، او نمی‌خواهد به دانشگاه برود اما خانواده او را مجبور می‌کنند تا انتخاب رشته کرده و به دانشگاه برود.

وی ادامه داد: شخصیت دوم فردی است که فارغ التحصیل یک رشته مهندسی است اما علاقه‌ای به این رشته ندارد و فقط به خاطر اجبار خانواده این رشته را انتخاب کرده است. در حالی که بسیار علاقمند به تئاتر است. به همین دلیل  از کاری که انجام می‌دهد راضی نیست بلکه به دنبال راهی است تا تحصیل خود را در رشته تئاتر ادامه بدهد. شخصیت سوم احسان حدادی ورزشکار رشته  دو و میدانی است. او که انسان موفقی است، تحصیلات آکادمیک ندارد.

یادگاری درباره انگیزه خود از انتخاب این موضوع گفت: من دانشجو هستم. در اطرافم کسانی را می‌بینم که رشته ای که می خوانند و کاری که انجام می‌دهند علاقه ای ندارند و در نتیجه انگیزه ای ندارند در حالی که همین افراد اگر در جای دیگری بودند قطعا عملکرد بهتری از خود نشان می‌دادند. در حقیقت ما در این مستندعلاوه بر نکوهش مدرک گرایی، می خواهیم به خانواده ها بگوییم تا فرزندانشان را مجبور به انجام یک انتخاب نکنند. همچنین به جوانان می‌گوییم که در انتخاب کار و تحصیل خود بیشتر دقت کنند تا در حوزه‌ای فعالیت کنند که علاقه بیشتری به آن دارند.

او درباره پخش این مستند و حضور آن در جشنواره ها گفت: مستد «داوطلبین عزیز» آماده پخش است و به زودی از شبکه افق پخش خواهد شد. قصد داریم این مستند را در جشنواره رشد، حقیقت و جشنواره فیلم کوتاه شرکت دهیم.

عوامل این مستند عبارتند از حسین شمقدری تصویربردار، متین خاکپور نویسنده فیلمنامه، محمد حسن یادگاری کارگردان و  تهیه‌کننده حسن مددی. مجری طرح این مستند موسسه آرمان مدیا است.