سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ تیر ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

شایقی با «ارثیه باران» به قاچاق چوب می‌پردازد

siamak-shayeghi

سیامک شایقی فیلمنامه «ارثیه باران» را درباره قاچاق چوب، جنگل‌بانی و محیط زیست می‌نویسد.

سیامک شایقی فیلمنامه «ارثیه باران» را درباره قاچاق چوب، جنگل‌بانی و محیط زیست می‌نویسد.

شایقی درباره فعالیت های سینمایی خود به سوره سینما گفت: در حال حاضر از طرف صنف کارگردانان به شدت مشغول بررسی و داوری آثار مربوط به مراسم جشن خانه سینما در کنار دوستان هستیم و از طرفی هم جزو کمیته انتخاب جشنواره یاس هستم که فعالیت در این دو حوزه کلی وقتم را گرفته است.

وی ادامه داد: در کنار این کارها همزمان روی یک فیلمنامه کار می‌کنم که خیلی به آن امیدوارم و قصه آن را هم به شدت دوست دارم و طرح آن به زودی آماده خواهد شد و تلاش می‌کنم در صورت امکان کار را برای امسال مقابل دوربین ببرم. قصه این فیلمنامه که «ارثیه باران» نام دارد در شمال اتفاق می‌افتد و درباره جریان قاچاق چوب و جنگل‌بانی و محیط زیست است که من به قصه آن علاقه داشته و امیدوار به ساخت آن هستم.

این کارگردان که در هیات انتخاب جشنواره یاس حضور دارد، افزود: در جشنواره آثار ویدئویی و تلویزیونی یاساز کارگردانان جوان و برخی کارگردانان صاحب نام مانند حمید نعمت الله و علی ژکان حضور دارند و قرار است که حدود ۱۸۰ اثر بازبینی شود که بطور قطع در میان این فیلم‌ها آثار جدی و خوب هم وجود دارد.

سیامک شایقی فیلم‌های سینمایی «خواب زمستانی»، «ابرهای ارغوانی»، «مادرم گیسو» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>