سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۳۹۱ در ۴:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب
نشست خبری «آقای الف»/

عطشانی:خواستیم هزینه‌ها کاهش یابد

atshani

نشست خبری فیلم‌«آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی با حضور سعید شرفی‌کیا،تهیه‌کننده،پوریا پورسرخ،بازیگر فیلم و جمعی از عوامل ساخت در سالن جنبی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

نشست خبری فیلم‌«آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی با حضور سعید شرفی‌کیا،تهیه‌کننده،پوریا پورسرخ،بازیگر فیلم و جمعی از عوامل ساخت در سالن جنبی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی سوره سینما در ابتدای نشست علی عطشانی گفت: باید از تمام افرادی که در این مدت به ما لطف داشته و از اولین فیلم سه‌بعدی تایخ سینمای ایران حمایت کردند، تشکر می‌کنم. طبیعتا اولین در هر چیزی کاستی‌هایی را دارد و امیدوارم در آینده کاستی‌های این کار بسیار سخت حل شود.

وی در ادامه گفت: من در فیلم «در امتداد شب» چند سکانس را به شکل سه‌بعدی کار کردیم و به جمع‌بندی خوبی نرسیده‌ بودیم اما می‌خواستم از روند جهانی ساخت فیلم‌های سه‌بعدی عقب نمانیم.

عطشانی در پاسخ به سوالاتی پیرامون ضعفی موجود در فیلمنامه‌اش گفت: ما می‌توانستم فیلمنامه‌ای را انتخاب کنیم که پروداکشن بزرگی داشته باشد و خیلی به چشم بیاید اما به دلیل هزینه‌ی زیادی که نیاز داشت مطمئنا کارمان به نتیجه نمی‌رسید. به همین دلیل ترجیح دادیم پروداکشن فیلم را کاهش داده و بودجه‌مان را بیشتر در بخش سه بعدی سرمایه‌گزاری کنیم.

در ادامه پورای پورسرخ گفت: انجام این پروژه بدون حمایت دولتی، تحسین برانگیز است. روزی که خبر ساخت اولین پروژه سه‌بعدی را در مطبوعات دیدم خیلی دوست داشتم که در فیلم ح باشم اما چیزی نگفتم. خوشحالم که آقای عطشانی مرا برای بازی در فیلمش انتخاب کرد.

شرفی‌کیا، تهیه‌کننده «آقای الف» هم درباره نحوه نمایشی این فیلم  در سینماهای کشور گفت: اصلا قصد نداریم فیلم را به شکل دو بعدی نمایش دهیم. می‌دانیم که امکانات اکران سه‌بعدی در ایران کم است و به همین دلیل طبیعی است که اکران گسترده‌ای نداشته باشیم اما در حال تلاشیم که بهترین فضا را فراهم کرده و در سینما‌های دوبعدی فیلم را به شکل سه‌بعدی نمایش دهیم بنابراین در حال مذاکره در این‌باره هستیم.

وی درباره هزینه‌های تولید این فیلم گفت: ساخت این فیلم به‌صورت سه‌بعدی سی درصد هزینه‌ی ما را نسبت به حالتی که می‌خواستیم آن را دوبعدی کار کنیم افزایش داد. الزامی نبود که این‌ پروژه حتما سه‌بعدی ساخته شود اما بالاخره باید این تجربه در کشور‌مان انجام می‌شد در اینجا باید از آقای بابک محقق که سه‌بعدی بودن فیلم مدیون ایشان است، تشکر کنم.

بابک محقق که سه بعدی سازی فیلم را بر عهده داشت گفت: ما از سال ۸۵ که دستگاهی را برای فیلمبرداری سه‌بعدی ساختیم به خیلی از تهیه‌کنندگان و سازمان‌ها اعلام کردیم که آمادگی ساخت فیلم سه‌بعدی را داریم اما هیچ کس اعتماد یا ریسک لازم را نمی‌کرد. واقعا از آقای شرفی‌کیا تشکر می‌کنم که ریسک کردند و وارد این عرصه شدند.

در  این نشست شاهین یارمحمدی،تدوینگر فیلم،شاهین نجومی، سرمایه‌گذار و بازیگر و همچنین محمد فضیله،فیلمبردار پروژه حضور داشتند.

اجرای این نشست را محمدرضا شهیدی‌فرد عهده دار بود.

مهدی ارسلان


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>