سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ تیر ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

دو فیلم تاریخی با بودجه یک فیلم شهری ساختم/ اکران «کاغذ خروس‌نشان» در پاییز

mehdi-sabbagh-zadeh

مهدی صباغ‌زاده علاقه شخصی به تولید آثار تاریخی را دلیل کارگردانی این فیلم‌ها با بودجه اندک دانست.

مهدی صباغ‌زاده علاقه شخصی به تولید آثار تاریخی را دلیل کارگردانی این فیلم‌ها با بودجه اندک دانست.

مهدی صباغ‌زاده در رابطه با فعالیت های اخیر سینمایی خود به سوره سینما گفت: برای فیلم جدیدم به دنبال جذب سرمایه هستم تا پس از قطعی شدن برای پروانه ساخت اقدام کنم. این فیلم بر خلاف آثار اخیر تاریخی نبوده و یک درام اجتماعی خانوادگی است که به مسایل روز اهمیت می دهد. بدون بودجه کافی ساختن فیلم تاریخی راحت نیست، هرچند که «خاک و آتش» را با ۸۰۰ میلیون تومان و «راه بهشت» را با ۹۰۰ میلیون تومان ساختم که این هزینه برای تولید یک فیلم شهری است و ما امروز شاهدیم برای فیلم تاریخی هزینه میلیاردی می‌شود بدون اینکه مخاطبی داشته باشند.

وی گفت: دولت باید برای تقسیم بودجه عدالت را رعایت کند تا کسی که توانایی ساخت آثاری از این دست دارد، بتواند فیلم بسازد. متاسفانه سرمایه در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که اهمیتی به اصل موضوع نمی‌دهند. برای دریافت چنین بودجه‌ایی باید یا ارتباط قوی داشت یا اهل رانت بود، تا زمانی که شامل یکی از این دو گروه نباشید نمی توانید فیلم بسازید.

این کارگردان همچنین درباره فعالیت‌های شرکت پخش فیلم نیمروز گفت: خوشبختانه این شرکت نظم و شکل خود را پیدا کرده است. فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» ساخته عباس رافعی،«لامپ صد» به کارگردانی سعید آقاخانی و «کاغذ خروس نشان» به کارگردانی مریم میلانی را برای پخشداریم که فیلم آخر برای اکران پاییز قطعی شده است.

صباغ‌زاده گفت: «کاغذ خروس نشان» برای گروه سنی نوجوان است و ما بهتر دیدیم در مهر و آبان آن را روی پرده ببریم تا بچه ها بتوانند فرصت بیشتری برای دیدن آن داشته باشند. در این زمینه با حمایت وزارت آموزش و پرورش  قرار شد اکران‌های سانس صبح برقرار باشد تا مدرسه‌ها دانش آموزان را به دیدن فیلم بیاورند.